Nowe BMW M3 i M4 Competition
BMW podrasowało swoje sportowe samochody: M3 i M4. Oba modele dostały wersję Competition (właściwie to pakiet), która pojawi się w sprzedaży wiosną. Tak, mają mocniejsze silniki.
W skład pakietu wchodzą głównie gadżety w rodzaju 20-calowych felg, nowego układu wydechowego z czarnymi końcówkami i subtelnych zmian w stylizacji (lusterka i grill). Najważniejsze jednak zadziało się w kwestii mocy. Sześciocylindrowy silnik 3,0 Twin Power Turbo, który pracuje zarówno w M3, jak i M4, podrasowano. Miał moc 431 KM, w wersji Competition ma równe 450 KM.
To przekłada się na osiągi, które w przypadku obu samochodów opisuje cyfra 4. Tyle sekund potrzebują na rozpędzenie się do setki. Warunkiem jest jednak dodatkowy wydatek, czyli zakup 7-biegowej skrzyni z dwoma sprzęgłami. Nowe M4 będzie można kupić w wersji coupe oraz jako kabriolet. Wówczas osiągi są nieco słabsze (M4 Cabrio rozpędza się do 100 km/h w 4,3 sekundy).
Zmieniono zawieszenie: zastosowano nowe amortyzatory, sprężyny i stabilizatory. W standardzie wersji Competition znalazła się też aktywny dyferencjał tylnej osi.
MAK