Nowe BMW 3 i 7
Trzy lata po światowej premierze na salonie w Genewie BMW pokazało w Paryżu swój najpopularniejszy model – Serię 3 po face liftingu. Odświeżone wersje limuzyny i Touringa budzą spore zainteresowanie. Auta mają nowy przód oraz zmieniony tył z nowymi światłami. Z kolei BMW serii 7 jest stylistyczną ewolucją, ale nie rewolucją.
Pod maską nowej serii 3 może pracować nowy silnik: sześciocylindrowy, rzędowy Diesel o pojemności 3 litrów i mocy 245 KM, spełniający wymogi normy Euro 5, a w wersji z technologią Blue Performance - nawet Euro 6. Z kolei BMW serii 7 to flagowy model, który z wyglądu przypomina wydłużoną Serię 5. Dzięki powiększonej atrapie wlotu powietrza, nowym reflektorom i przetłoczeniom na masce, przód limuzyny stał się bardziej dynamiczny. Całkowicie zmieniono także, krytykowany dotychczas, kształt tylnych lamp.
Auto, dzięki temu, że konstruktorzy na szeroką skalę zastosowali aluminium, waży o wiele mniej, niż jego poprzednik. W środku panuje wyrafinowana elegancja. Największe zmiany dotyczą palety silników. Najsłabszy model 730d wyposażono w 3-litrowy silnik Diesla o mocy 245 KM. Najmocniejszy – to wersja benzynowa 750i o mocy 407 KM. Silniki najprawdopodobniej będą współpracowały z nową, 8-stopniową skrzynią biegów. Do sprzedaży nowe BMW Serii 7 trafi w połowie listopada, najtańsza wersja - 730d będzie kosztować 274 tys. zł.
Zobacz koniecznie! Wideo: Nowe BMW serii 3 i 7 na targach w Paryżu!