Dacia Logan okazała się rynkowym hitem. Pomogła sprawdzona technika Renault oraz wyjątkowo korzystnie skalkulowana cena. Po rodzinnym sedanie przyszedł czas na praktyczne kombi, zaś teraz do palety modeli dołączył praktyczny pickup.
Samochód ma wymiary typowego przedstawiciela klasy średniej – 4,5 metra długości, 1,74 m szerokości oraz 155 cm wysokości. Do środkowego słupka auto jest niemal identyczne z pozostałymi odmianami Dacii Logan.
Atrakcje zaczynają się natomiast za przednimi siedzeniami. Wygospodarowano tam schowek zdolny pomieścić 300 litrów bagażu. Jeszcze więcej będzie można przewieźć w skrzyni ładunkowej, która sprosta ładunkom o masie 800 kg i długości 1,8 metra.
Pod maskę trafiły znane i cenione silniki Renault. Benzynowy ma pojemność 1,6 litra. Rozwija 90 KM i 128 Nm, co powinno wystarczyć do sprawnej jazdy nawet po pełnym załadowaniu pojazdu. Oszczędniejszą jazdę zapewnią 1,5-litrowe silniki wysokoprężne. Słabszy produkuje zaledwie 70 KM i 160 Nm. Kto planuje więc pełne wykorzystywanie talentów Logana powinien pomyśleć o inwestycji w 85-konny wariant diesla z momentem obrotowym na poziomie 200 Nm. Niezależnie od wersji auta otrzymają 5-biegowe skrzynie biegów.
Logan Pick-up powinien bez trudu sprostać oczekiwaniom małych firm. Zawiedzeni nie będą także klienci, którzy potrzebują samochodu ułatwiającego aktywne spędzanie wolnego czasu, a jednocześnie potrafią pogodzić się z brakami w kategorii komfortu oraz przeciętną jakością wykonania.
Auto zostanie zaprezentowane w trakcie salonu samochodowego w Genewie, a rozpoczęcie sprzedaży w Rumunii jest planowane w marcu bieżącego roku. Cennik otworzy kwota niecałych 7300 euro, czyli zaledwie 25 000 PLN. Tak tanie nie są nawet auta importowane z Chin. Znacznie lepiej wykonany Logan ma więc szansę na zawojowanie wielu rynków.
Łukasz Szewczyk