Nowe Audi S3 Sportback: znamy szczegóły
Nowe Audi S3 Sportback charakteryzuje się najlepszymi osiągami w swojej klasie. Silnik 2,0 TFSI generuje 300 KM co pozwala na osiągnięcie "setki" w 5 s.
Jednostkę napędową stworzono od podstaw. Z poprzedniczką łączy ją jedynie pojemność - 1 984 cm sześc. Nominalna moc 300 KM dostępna jest przy 5 500 obr./min, zaś maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1 800 do 5 500 obr./min osiąga 380 Nm. Charakteryzuje się też ograniczonym apetytem na paliwo - do przejechania 100 km wystarczy 6,9 l benzyny, czyli o 1,5 l mniej niż wcześniej.
Niższe biegi skrzyń (zarówno manualnej jak i automatycznej) mają krótkie, sportowe przełożenia, zaś "szóstka" ma długie przełożenie co pozytywnie wpływa na zużycie paliwa. Na życzenie kierowca może przełączać biegi dwusprzęgłowej przekładni za pomocą manetek przy kierownicy. Pojazd posiada też stały napęd na 4 koła quattro. Auto posiada system wyboru dynamiki jazdy. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń skrzyni oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.
Dzięki stałemu napędowi na cztery koła quattro, z jego nowo skonstruowanym sprzęgłem wielopłytkowym, nowy topowy model S3 przyspiesza szybciej i bezpieczniej. W każdych warunkach pogodowych, również podczas opadów deszczu czy śniegu, prowadzi się go dynamicznie i stabilnie. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select. Lekka konstrukcja to kolejny, bardzo ważny czynnik wpływający na dynamikę nowego Audi S3 Sportback. Ciężar własny pięciodrzwiowego pojazdu wynosi 1 445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii. W konstrukcji przedziału pasażerskiego wykorzystano wiele elementów z ultra wytrzymałych stopów stali. Przednie błotniki i maskę wykonano z aluminium.
W porównaniu z poprzednim modelem oś nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu, karoseria została osadzona o 25 mm niżej. Masa silnika została zredukowana o 5 kg i jest o 12 stopni bardziej pochylona ku tyłowi. Samochód ma wymiary 4 324/1 785/1 404 mm i jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 19 cali.
S3 Outback charakteryzuje się poziomym podwójnym użebrowaniem osłony chłodnicy w kolorze aluminium. Kratownica osłony zaś ma platynowo - szarą i matową barwę. W przednim zderzaku znajdują się wloty powietrza, natomiast obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych producent oferuje reflektory diodowe. Lusterka boczne i listwy progowe utrzymano w optyce aluminium, zaś tylny zderzak otrzymał nową formę. Cztery owalne końcówki rur układu wydechowego posiadają chromowane osłony.
Na życzenie montowana będzie wielofunkcyjna kierownica sportowa z wieńcem spłaszczonym u dołu oraz sportowe fotele. Pedały i podparcia stóp wykonano ze szczotkowanego aluminium, podziałki przyrządów mają kolor ciemnoszary a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Projektanci zastosowali dwubarwną linię wzorniczą w kolorach czarny/czerwony.
Źródło: Audi
ll/moto.wp.pl