Audi Q5 2017
Silnik i napęd
Większość tego typu samochodów ma napęd na przód i turbodiesla pod maską. Audi zaproponowało nam wersję z silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Poprzez dwusprzęgłową skrzynią S tronic współpracującą z napędem Quattro, wszystkie koła były zaangażowane w rozpędzanie tego auta.
Sterowanie napędem również oddano komputerom, które na bieżąco badają położenie i prędkość każdego z kół, a także styl jazdy kierowcy. Samochód doskonale reagował na gaz w trybie Dynamic, a także potrafił być gładki i subtelny w trybie Comfort.
Wjazd na kręte górskie drogi po relaksującej 350 kilometrowej podróży pozwala poczuć, jaką przyczepnością dysponuje samochód postawiony na 20-calowych nisko profilowych oponach. Audi chętnie zmienia kierunek jazdy, ale przy hamowaniu czuć, że mamy do czynienia z dużym i ciężkim autem. Widać to też po rosnącym zużyciu paliwa. Przy dynamicznej jeździe komputer pokazuje nawet 16 litrów benzyny na 100 kilometrów. Na szczęście spokojnie pokonywana trasa kosztuje około 8-9 litrów.