Nowe Audi A3 Limousine
Wprowadzając model A3 Limousine, Audi przypuszcza szturm na największy na świecie segment kompaktowych sedanów. Limousine to już trzecia wersja popularnego modelu A3.
Audi to mistrz klasy premium w budowaniu samochodowych kokpitów. Pod tym względem nie będziemy rozczarowani. Podobnie, jak w każdym innym modelu z pierścieniami na masce, widać wysoką dbałość o szczegóły i dobór przyjemnych w dotyku materiałów. Ergonomia i funkcjonalność też bez zarzutu. Deska rozdzielacza modelu A3 jest prosta i przejrzysta. Jedynym skomplikowanym urządzeniem jest system MMI Navigation Plus, obsługiwany dotykowym padem, który jednocześnie pełni funkcję pokrętła systemu MMI Touch.
Pod maską Audi A3 Limousine może się znaleźć jeden z dwóch silników benzynowych: 1.4 TFSI o mocy 125 KM lub 140 KM. Mocniejsza wersja korzysta z dobrodziejstw technologii, umożliwiającej odłączenie dwóch z czterech cylindrów. Dzięki temu, podczas pierwszych jazd jednostka zadowalała się średnim spalaniem na poziomie 7,8 l/100 km. W tym miejscu warto zaznaczyć, że silnik 1.4 w zupełności wystarczy do dynamicznego podróżowania najmniejszą limuzyną spod znaku pierścieni. Drugi, benzynowy silnik, 1.8 TFSI o mocy 180 KM daje więcej, niż potrzeba w codziennej eksploatacji. Połączony z 7-biegową skrzynią S-Tronic może się poszczycić świetną dynamiką. Jeśli to dla kogoś mało, zdecydowanie powinien poczekać na wprowadzenie 300-konnej wersji S3 z 2-litrowym silnikiem TFSI, która będzie przyspieszać do setki w 4,9 s. Obecnie gamę silników zamyka 2-litrowa jednostka TDI. W przyszłości oferowany będzie jeszcze jeden Diesel, 1.6 TDI, który - jak obiecuje producent - ma się zadowalać spalaniem na poziomie 3,8 l/100 km.
Układ kierowniczy zaopatrzono w bardzo czułe wspomaganie elektromechaniczne. Całości dopełnia elektroniczna szpera i wspomniany wcześniej system Audi drive select (montowany seryjnie w wersjach Ambiente). System umożliwia kierowcy wybór różnych trybów pracy silnika, wspomagania kierownicy oraz przekładni S tronic. Obok podwozia z elektromagnetycznym systemem kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, można wybrać jeszcze jedno z dwóch innych podwozi sportowych.
Najnowsze, kompaktowe Audi z nadwoziem limuzyny i silnikiem 1.4 TFSI, sprzężonym z sześciobiegową, manualną skrzynią to wydatek 100 370 zł. Jeżeli zdecydujemy się na zakup wersji z silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM i maksymalnym momencie 250 Nm, musimy się przygotować na zapłacenie 116 000 zł. Najdroższa wersja z silnikiem 1.8 TFSI kosztuje 133 600 zł.