Nowa Warszawa nabiera kształtów
Grupa fascynatów polskiej motoryzacji postanowiła przywrócić do życia jedną z samochodowych legend naszego kraju. Nowa Warszawa będzie stylistycznie nawiązywała do oryginału, ale pod nadwoziem w stylu retro będzie ukryta nowoczesna technologia. Dzięki temu Nowa Warszawa, w odróżnieniu od bazującego na radzieckiej Pobiedzie oryginału, będzie luksusowa i szybka.
Pomysł stworzenia następcy samochodu Warszawa, ma nie tylko na celu wskrzeszenie legendy, ale również zaprezentowanie tego, jak mogłaby wyglądać Warszawa na XXI w, oczywiście zachowując charakterystyczne przetłoczenia i cechy poprzednika. Auto będzie napędzane silnikiem o pojemności 6,0 l V12, albo 5,0 l V8 , a całość samochodu będzie wykończona bardzo luksusowo, żeby i nasza wersja w przyszłości mogła zasłużyć na miano Legendy.
Projekt już nabiera ostatecznych kształtów, a konstruktorzy walczą o sponsorów, którzy wspomogą budowę samochodu. Udało się już uzyskać pieniądze na zakup podwozia, silnika i nowych części do samochodu: zawieszenia, hamulców, itp. Zgłosiły się też firmy, które dostarczą 22-calowe felgi, wnętrze ze skórzaną tapicerką i podejmą się lakierowania nadwozia.
Pieniądze, o które się starają się twórcy projektu pozwolą na rozpoczęcie prac nad prototypowym nadwoziem, które będzie w pełni funkcjonalne i całkowicie bezpieczne, a gotowy prototyp będzie zarejestrowanym autem. Cel nie jest prosty, przed nimi jeszcze wiele, godzin, dni i miesięcy ciężkiej pracy. Jednak wierzą, że razem się uda. Chcą pokazać, że my Polacy jesteśmy w stanie znów razem tworzyć wielkie rzeczy, wskrzesić polską motoryzację, chociaż w tym małym stopniu.
- Zależy nam bardzo, żeby każdy Polak usłyszał o Nowej Warszawie, a całym projektem chcemy sprawić, że ludzi będą wierzyli we własne marzenia, że nie trzeba mieć od razu milionów na koncie, żeby działać i realizować idee - mówi Michał Koziołek, pomysłodawca Nowej Warszawy. - Do projektu podchodzimy z sercem, wiarą i wizją. Chcemy wykonać jeden mały krok dla polskiej motoryzacji i dla Polaków.
(źródło: PowerSport)
sj, moto.wp.pl