Nowa twarz Mazdy
Prócz nowoczesnych silników, Mazda w modelu CX-7 zmieniła wygląd i wiele innych elementów. Dzięki temu auto jest jeszcze bardziej rozpoznawalne i charakterystyczne.
Auto otrzymało nowa, pięciokątną atrapę chłodnicy oraz przeprojektowany zderzak z większym wlotem powietrza. W zderzak wkomponowano również nowy kształt świateł przeciwmgielnych. Na boczną powierzchnię samochodu trafiły zaś dodatkowe, chromowane ozdoby. Z tyłu CX-7 otrzymał nowy zderzak i w opcji większy spoiler. Na koniec warto wspomnieć również o nowych wzorach 18 i 19-calowych felg.
We wnętrzu samochód otrzymał zaś nowe materiały obiciowe na deskę rozdzielczą. Są one również bardziej odporne na zabrudzenia. Mazda CX-7 po liftingu otrzymała też nową kierownicę i zegary. Na szczycie konsoli środkowej znalazło się miejsce na nowy wyświetlacz komputera pokładowego oraz radia i miejsce na nawigację satelitarną. Jak zapewnia producent wewnątrz auta jest znacznie ciszej niż w poprzedniczce.
Na liście opcji znajdzie się też system audio kompatybilny z Bluetooth, który pozwala odtwarzać muzykę z przenośnych odtwarzaczy muzycznych podłączonych bezprzewodowo. Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób. Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie.
Pod maska Mazdy znalazło się wreszcie miejsce dla silnika wysokoprężnego. Jest to jednostka z wtryskiem paliwa Common Rail, o pojemności 2.2 litra. Motor rozwija maksymalną moc 173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min. Auto z tą jednostką napędową ma zużywać średnio 7,5 litra oleju napędowego na 100 km. Pod maską zostaje również silnik benzynowy 2.3 l z turbiną o mocy 260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min.
oprac. Jakub Wielicki