Trwa ładowanie...
d3q6t4i
12-11-2002 16:56

Nowa Toyota Avensis

d3q6t4i
d3q6t4i

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/272/avensis-01.jpg',600,334) ) |
| --- | Toyota udostępniła właśnie zdjęcia swojego nowego modelu Avensis, który do polskich salonów dealerskich trafi najprawdopodobniej wiosną 2003 roku. Będzie to nowy flagowy pojazd Toyoty w Europie.
Projekt nowej Toyoty Avensis powstał w europejskim centrum Toyoty – ED2, położonym w południowej Francji na Lazurowym Wybrzeżu. Wszystkie trzy wersje Toyoty Avensis (sedan, liftback i kombi) będą produkowane w brytyjskiej fabryce Toyoty w Burnaston.

Dotychczas udostępniono jednie trzy zdjęcia nowej Toyoty Avensis, trudno więc na ich podstawie wyrobić sobie ostateczny pogląd o jej estetyce. W zamierzeniach projektantów, miała miał robić wrażenie ultra nowoczesnego i dynamicznego auta. Avensis ma 4.63 m długości (4.70 m w przypadku wersji wagon), 1.76 m szerokości i 1.48 m wysokości (wersja wagon: 1.485m lub 1.525m z relingami dachowymi). Rozstaw osi wynosi 2.7 m.
Wyświetl osiągi Toyoty Avensis )

d3q6t4i

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/272/avensis-02.jpg',600,347) ) |
| --- | Avensisy będą oferowane, tak jak dotychczas, z trzema silnikami benzynowymi (1,6, 1,8 oraz 2,0) i jednym dieslem (2,0). Najmocniejszy silnik benzynowy jest wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Dwa pozostałe mają układ zmiennych faz rozrządu. Diesel jest oczywiście skonstruowany w technologii common-rail, która już na dobre zakrólowała wśród nowoczesnych silników wysokoprężnych. Wyświetl dane techniczne silników )
Ciekawostką jest system Toyota D-CAT oferowany w silniku wysokoprężnym. Osiągi silnika z dodanym systemem są porównywalne z jego podstawową wersją; jest on jednak zdecydowanie bardziej ekologiczny. Ciśnienie wtrysku jest w jego przypadku nieco wyższe – 180 MPa w porównaniu z 160 MPa wersji podstawowej. System DAT-CAT oferowany będzie jedynie w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Niemczech, krajach, gdzie w użyciu dostępny jest olej napędowy o niskiej zawartości siarki.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/272/avensis-03.jpg',600,340) ) |
| --- | Toyota już w przypadku wprowadzanej przed rokiem Corolli zademonstrowała dużo większą troskę o estetykę swoich aut. Nowa Toyota Avensis ma nie tylko wzbudzać szacunek dla swej niekwestionowanej niezawodności, ale i pożądanie ze względu na wygląd zewnętrzny i wrażenia z jazdy. Dostępne w wyposażeniu dodatkowym wyższych wersji fotele ustawiane elektrycznie zapamiętują 10 pozycji kierowcy i 4 pasażera z przodu. Proponowany jest także czujnik wycieraczek pracujący w podczerwieni. Opcja „techniczna” ma ciemnoszarą tapicerkę i wykończenia w kolorze tytanu. Wersja „elegancka” oferuje dodatki drewnopodobne.
Projektanci zapewniają, że Avensis będzie najlepiej wysiszonym samochodem w swoim segmencie.

d3q6t4i

Nie znana jest jeszcze dokładna specyfikacja, czyli poszczególne warianty wyposażenia poszczególnych wersji na rynek polski. Wolno przypuszczać, że będzie ono bardzo podobne do konkurencji w tym samym segmencie. Nowa Avensis będzie mogła być wyposażona w – nowość w porównaniu z dotychczasowym modelem – dwustrefową klimatyzację.
Nowa Toyota Avensis nie zaskakuje nowoczesnością rozwiązań technicznych. Przynajmniej w materiale prasowym rozesłanym dziennikarzom trudno było takie znaleźć. Avensis może jednak i bez nowinek zdobyć rynek. Nawet najmniej przychylni japońskim autom kierowcy przyznają, ze to samochody o doskonałej jakości. Jeśli w dodatku nowy design Avensisa przypadnie do gustu europejskim klientom – można nowej Toyocie wróżyć sukces rynkowy.

d3q6t4i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3q6t4i
Więcej tematów