Trwa ładowanie...
19-04-2013 11:20

Nowa Syrena Sport

Nowa Syrena SportŹródło: zdjęcie producenta
d40afpy
d40afpy

Jednym z najjaśniejszych momentów polskiej, powojennej motoryzacji był 1 maja 1960 roku. To właśnie wtedy po raz pierwszy - i jeden z ostatnich - została wystawiona Syrena Sport. Dwumiejscowy roadster wziął udział w pierwszomajowym pochodzie i zachwycił nie tylko warszawiaków. Choć ze względów politycznych i ekonomicznych samochód ten nigdy nie trafił do produkcji, a jego prototyp został zniszczony, do dziś pozostaje najpiękniejszym przejawem polskiej inżynierii samochodowej. Teraz grupa zapaleńców postanowiła stworzyć projekt nadwozia, które mogłoby być nową Syreną Sport.

Już pierwszy rzut oka wystarczy, by stwierdzić, że nowa Syrena Sport prezentuje się wyśmienicie. Ogólny kształt nadwozia, wlot powietrza umieszczony na masce i ładne przetłoczenie na bocznej powierzchni samochodu, tuż pod linią szyb, bezpośrednio nawiązuje do dzieła Cezarego Nawrota z przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Sama sylwetka samochodu podobna jest do innych przedstawicieli tego segmentu. Kształt karoserii może kojarzyć się również z Ferrari F12berlinettą.

Światła, podobnie jak w oryginale wbudowane w łuki prowadzące od początku maski do okolic przedniej szyby. W nowym projekcie reflektory pokryto jednak kloszem, który stanowi płynne przedłużenie tych elementów. Same reflektory nieco przypominają te, które znamy z Ferrari 612. Na powierzchni bocznej, u dołu, pomiędzy kołami, znalazło się przetłoczenie, przywodzące na myśl Lotusa Evorę. Tył samochodu ponownie nawiązuje do Syreny Sport, ale sprawia wrażenie nie do końca pasującego do wyglądu reszty karoserii.

Marzeniem twórców projektu nowej Syreny Sport jest oczywiście przeniesienie jej z powierzchni komputerowych monitorów do rzeczywistości. Jak czytamy na stronie internetowej poświęconej projektowi, nadwozie miałoby być ręcznie wykonane z lekkich i wytrzymałych tworzyw sztucznych. Wnętrze minimalistyczne i ergonomiczne, wykończone najwyższej jakości materiałami. Sercem nowej Syreny Sport miałby być silnik V6 o pojemności 3700 cm3, w dwóch wersjach - wolnossącej o mocy 330 KM lub turbodoładowanej o mocy 450 KM. Przy masie szacowanej przez twórców na niższą od 1300 kg, pozwoliłoby na rozpędzenie auta do 100 km/h w około 4,5 sekundy. Jego prędkość maksymalna miałaby oscylować w granicach nawet 290 km/h.

Autorami projektu są Pavlo Burkatskyy, który znany jest m.in. ze stworzenia wizualnego projektu Arrinery oraz Rafał Czubaj, wrocławski student, którego nazwisko pojawiło się w kontekście rysunku nowej Warszawy.

tb, moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj