Nowa Supra powstanie na platformie Lexusa LC?
Premiera Lexusa LC podczas styczniowego Salonu Samochodowego w Detroit podsyciła spekulacje wokół spodziewanej nowej generacji Toyoty Supry.
Sportowa Toyota była produkowana w kolejnych wcieleniach od 1978 do 2002 r. Auto zrobiło karierę nie tylko w motorsporcie, ale również w filmie - za jego kierownicą w 1993 r. Paul Walker wygrywał uliczne wyścigi w pierwszej części serii "Szybcy i wściekli".
Dyskusje nad wznowieniem produkcji Supry rozpaliła prezentacja koncepcyjnej Toyoty FT-1 w Detroit w 2014 roku. Sportowe coupe posiadało muskularną sylwetkę, wzbogaconą o akcenty przywodzące na myśl bolidy Formuły 1. Dwa lata wcześniej zadebiutował zaprojektowany przez ten sam zespół koncepcyjny Lexus LF-LC – protoplasta obecnego modelu LC. Inżynierom i projektantom udało się odwzorować idee twórców samochodu koncepcyjnego w modelu seryjnym. Wymagało to opracowania wielu oryginalnych rozwiązań, m. in. nowego przedniego zawieszenia, mieszczącego się pod płaską maską obok pięciolitrowego silnika V8.
Nowa platforma, zaprojektowana dla Lexusa LC, pasuje do charakteru Supry. Użycie rozwiązań stworzonych dla marki premium w coupe Toyoty ma też tradycję – ostatnia generacja Supry wykorzystywała elementy struktury nadwozia, zawieszenia i napędu z Lexusa SC.
Na pytanie, dlaczego nie skorzystać z rozwiązań opracowywanych wcześniej wspólnie z BMW dla konceptu FT-1, które według przewidywań komentatorów miały się stać fundamentem odrodzonej Supry, przedstawiciele Toyoty odpowiedzieli, że Supra ma być stuprocentowo japońska.
ll