Nowa strategia Volkswagena
Koncern Volkswagen przygotowuje się do wprowadzenia do produkcji seryjnej modularnej platformy podłogowej dla aut z silnikiem umieszczonym poprzecznie (MQB). Na jej bazie ma powstawać w przyszłości nawet 30 różnych modeli aut na całym świecie.
W dziale produkcji nadwozi w fabryce w Wolfsburgu, na urządzeniach przeznaczonych do produkcji wielkoseryjnej zespawana została pierwsza w koncernie platforma MQB. Próba ta stanowiła przygotowanie do włączenia nowej, ustandaryzowanej technologii produkcji MQB do produkcji seryjnej.
Podczas zwiedzania fabryki w Wolfsburgu, Michael Macht podkreślił, że _ "modularna platforma podłogowa stanie się kamieniem milowym w wykraczającej poza jedną markę strategii modułowej koncernu. Dzięki tej uniwersalnej architekturze samochodów stworzymy niezbędną synergię, aby osiągnąć ambitne cele rozwoju i zyskowności. Jednocześnie zwiększymy elastyczność produkcji samochodów w naszych fabrykach.” _
Już od 2007 r. Audi z powodzeniem stosuje modularną płytę podłogową dla samochodów z silnikiem montowanym podłużnie (MLB). Modularna płyta dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB) będzie od 2012 r. fundamentem dla ponad 30 modeli z segmentu A0, A i B produkowanych przez koncern. Istotną zaletą strategii modułowej jest wzajemne połączenie marek i modeli koncernu, począwszy od prac konstrukcyjnych, poprzez zakupy aż do produkcji. Oczekiwanym przez koncern Volkswagen rezultatem wprowadzenia MQB będzie w przyszłości obniżenie o około 20 procent kosztów wyprodukowania jednego samochodu oraz wydatków jednorazowych.