Nowa strategia sprzedaży i marketingu Mercedesa
Mercedes-Benz ogłosił nową strategię sprzedaży i marketingu. Ma ona spowodować polepszenie jakości obsługi i zwiększyć atrakcyjność marki.
Zapowiedzią tych działań była kampania promocyjna nowej Klasy A, szczególnie adresowana do młodszych klientów. Skupiono się na reklamie w Internecie, która trafiła do ok. 8 mln osób. Nie zapomniano też o tradycyjnych metodach - w ciągu 3 miesięcy od debiutu pojazd zaprezentowano w 90 dużych miastach Europy, odbyło się również 25 000 jazd testowych.
Nowością są mobilne sklepy w formie kontenerów morskich, które można spotkać w różnych zakątkach Hamburga. Ten rodzaj innowacyjnej sprzedaży ma być rozwijany również w innych miastach. Marka ma też zintensyfikować swoje działania w sieci, poprzez sklepy internetowe, portale społecznościowe oraz centrum wsparcia klienta, które przez 24 godziny na dobę będzie świadczyło pomoc i doradztwo.
Mercedes-Benz będzie rozwijał nowy profil zawodowy w postaci mobilnego asystenta sprzedaży. Dzięki temu personel będzie dostosowany do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb klientów. Doradcy mobilni będą wspierać klientów w ich codziennym środowisku, np. elastyczne ustalenie terminu jazdy próbnej i przekazania pojazdu.
Nacisk kładziony jest również na personalizację wizyty w stacji obsługi. Inicjatywa "My Service" oferuje 4 opcje serwisowe, indywidualnie dopasowane do różnych typów klientów. Będzie możliwe wybranie wstawienia pojazdu do serwisu i odebranie nazajutrz, poczekanie na odbiór samochodu podczas serwisowania, pozostanie mobilnym w trakcie obsługi auta oraz odebranie i odstawienie samochodu przez pracownika obsługi.
Do 2016 r. będzie trwało wdrażanie specjalnego portalu, dzięki któremu będzie możliwy kontakt z marką z poziomu samochodu poprzez wmontowany hotspot.
Źródło: Mercedes-Benz
ll/moto.wp.pl