Trwa ładowanie...
dc3xtjh
16-10-2014 14:53

Nowa strategia produkcji aut osobowych Mercedesa

dc3xtjh
dc3xtjh

Mercedes-Benz reorganizuje globalną strategię produkcji aut osobowych. Do 2020 r. wprowadzi na rynek 12 zupełnie nowych modeli, które wcześniej nie miały swoich poprzedników.

Chcemy nadal się rozwijać, dlatego w najbliższych latach znacząco zwiększymy zdolności produkcyjne. Jednocześnie mamy zamiar poprawić organizację pracy - powiedział Markus Schafer z zarządu firmy. Pomóc w tym ma nowa jednostka odpowiadająca za produkcję, Mercedes-Benz Operations. - W poprzedniej strukturze każda z fabryk dysponowała dużą niezależnością. Teraz organizacja produkcji zostanie dostosowana do wykorzystywanych platform, niezależnie od poszczególnych lokalizacji - dodał.

Lista tych platform obejmuje MRA (modele tylnonapędowe), MFA (modele przednionapędowe, MHA (SUV-y), MSA (auta sportowe) i MPA (układy napędowe). Każda z platform wykorzystuje system modułów i podzespołów. Pierwszym samochodem budowanym w całości zgodnie z nową strategią jest aktualna generacja Klasy C. To najpopularniejszy model w ofercie Mercedes-Benz, wdrożony do produkcji na czterech kontynentach w ciągu mniej niż 6 miesięcy (w Niemczech, RPA, USA oraz w Chinach). Operacja ta odbyła się pod nadzorem zakładów w Bremen, gdzie odbyły się szkolenia pracowników innych fabryk.

(fot. materiały prasowe)
Źródło: (fot. materiały prasowe)

Kolejnym istotnym elementem nowej struktury organizacyjnej jest centralne zarządzanie łańcuchem dostaw - wszystkie kolejne etapy, od dostawcy aż do klienta, muszą być płynnie zintegrowane. - Na tym polu ciągle zmagamy się z wyzwaniami. Dostrzegamy tu jednak duży potencjał do znacznej redukcji kosztów i zwiększania wydajności - wyjaśnił Schafer. Globalna sieć produkcyjna pozwala Mercedes-Benz szybciej reagować na zmieniające się potrzeby różnych rynków. Jednocześnie, produkcja w innych obszarach walutowych umożliwia zniwelowanie wahań kursów walut. - Biorąc pod uwagę coraz szerszą gamę modeli, rosnącą sprzedaż i większą niż kiedykolwiek złożoność konstrukcji, musimy stać się bardziej elastyczni - powiedział nasz rozmówca. Dotyczy to m.in. produkcji różnych wersji aut na tej samej linii montażowej, wyposażenia fabryki używanego do montażu pojazdów różnych generacji oraz elastycznego czasu pracy, dostosowanego do zapotrzebowania. Standaryzacja i modernizacja fabryk Mercedes-Benz ma na celu zwiększenie
produktywności przy zmniejszeniu kosztów stałych.

dc3xtjh

Ważną rolę w strategii wzrostu Mercedes-Benz odgrywa również poszerzanie zakresu współpracy podejmowanej z innymi partnerami. Dla przykładu, pod koniec czerwca Daimler ogłosił powołanie spółki joint venture z aliansem Renault-Nissan - oba koncerny będą produkować nowe generacje swoich aut kompaktowych w nowej fabryce w Meksyku. Jej roczne zdolności produkcyjne docelowo szacuje się na 300 000 sztuk. Równolegle do działań międzynarodowych Mercedes-Benz wzmacnia swoje fabryki w Niemczech - tylko w tym roku zainwestuje w nie łącznie ponad 3 mld euro. 1 mld euro zostanie przeznaczony na uruchomienie produkcji nowych modeli w Sindelfingen, a kolejny na rozbudowę fabryki silników w Unterturkheim. Zakłady w Bremen przejdą modernizację wartą około 750 mln euro. Dalsze inwestycje zostaną poczynione też w zakładach w Rastatt, gdzie od niedawna wytwarzana jest elektryczna Klasa B.

Źródło: Mercedes-Benz

ll/tb/ll, moto.wp.pl

dc3xtjh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dc3xtjh
Więcej tematów