Nowa strategia Poczty Polskiej i debiut na GPW w 2016 r.
Dwukrotny wzrost zysków z paczek, przesyłek kurierskich, łańcucha e-handlu, a także wygranie konkursu na tzw. operatora wyznaczonego oraz debiut na warszawskim parkiecie w 2016 r. - zakłada zaprezentowana w poniedziałek strategia Poczty Polskiej na lata 2015-20.
W realizacji tych celów ma pomóc spółce program oszczędnościowy, który ma przynieść 1,5 mld zł. Środki te mają być przeznaczone na inwestycje, m.in. w sektorze paczek. Poczta Polska zapowiedziała bowiem, że planuje uruchomienie 1000 samoobsługowych urządzeń do odbioru paczek oraz 10 tys. punktów obsługi. Mają one być zlokalizowane zarówno w placówkach pocztowych, jak i u zewnętrznych partnerów. Spółka liczy, że m.in. dzięki temu jej przychody w segmencie paczek, e-handlu i przesyłek kurierskich zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.
Poczta w swojej strategii zakłada ponadto wejście w 2016 r. na warszawską giełdę. Większościowy pakiet akcji ma jednak pozostać we władaniu Skarbu Państwa. Upublicznienie spółki ma dostarczyć jej niezbędnego kapitału do dalszego rozwoju.(PAP)
(planujemy kontynuację tematu)