Nowa Skoda Yeti: premiera w dwóch odsłonach
Zmodernizowany SUV Skody zadebiutuje na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Zmianie uległy nie tylko wygląd i parametry techniczne - teraz klient będzie mógł wybrać spośród dwóch wariantów modelu, miejskiego lub terenowego.
Yeti może pochwalić się nową stylistyką, wzorami felg, odświeżonym wnętrzem z bogatszym wyposażeniem oraz większą ilością praktycznych rozwiązań. Nowa odsłona wprowadza wyraźny podział na dwie indywidualne gamy stylistyczne - zderzaki listwy boczne i osłony są pokryte lakierem lub wykonane z odpornego czarnego tworzywa. Różnice są też widoczne w zakresie wyposażenia - wariant terenowy otrzyma pakiet na bezdroża, czujnik ciśnienia w oponach oraz ESP dostosowany do jazdy po nieutwardzonych drogach.
Nową formę przybrały osłony reflektorów, a ich odmiana bi-ksenonowa została uzupełniona o światła LED do jazdy dziennej. Wzorem ostatnich nowości czeskiej marki grill przybrał dominującą formę, a na przeprojektowanej pokrywie bagażnika pojawiły się charakterystyczne załamania. W środku pojawiły się nowe trójramienne kierownice, wzory i materiały tapicerki oraz elementy dekoracyjne deski rozdzielczej. Na życzenie montowana jest kamera cofania, system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego oraz układ bezkluczykowego dostępu do samochodu - KESSY.
Bagażnik o pojemności 405 litrów można szybko zwiększyć aż do 1 760 l. Znajduje się w nim latarka diodowa oraz dwustronna mata wykończona eleganckim lub odpornym na zabrudzenia materiałem. Projektanci pod siedzeniem kierowcy umieścili schowek na kamizelkę odblaskową a w drzwiach - pojemnik na śmieci. Dalej obecny jest system VarioFlex, dzięki któremu po wyjęciu środkowego z trzech niezależnych foteli można zmienić Yeti w komfortowe auto 4-osobowe.
Do wyboru jest 7 jednostek napędowych, które mogą współpracować ze skrzynią manualną lub dwusprzęgłową przekładnią DSG. Oferta będzie zawierać napęd na przednią lub obie osie za sprawą systemu Haldex. Paleta silników obejmuje motory 1,2 TSI, 1,6 TDI, 1,8 TSI i 2,0 TDI w różnych wariantach mocy.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl