Nowa seria Mercedesa: Grand Sports Tourer (GST)
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/1256/gst-merc-01.jpg',600,395) ) |
| --- | Mercedes-Benz obwieścił, że za dwa lata rozpocznie sprzedaż całkiem nowego modelu o nazwie Grand Sports Tourer (GST). Model ten ma być produkowany począwszy od 2005 roku w amerykańskiej fabryce Tuscaloosa, co jest o tyle znamienne, że właśnie w tej fabryce produkuje się modele Mercedesa serii M. GST ma zaś łączyć zalety auta o przeznaczeniu rekreacyjno-sportowym, vana, i wygodnej limuzyny.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/397/merc-4-matic-08.jpg',600,370) ) |
| --- | Jakkolwiek śmiesznie nie brzmią zapewnienia producentów, że otóż właśnie wprowadzają na rynek samochód mający mieć zalety aut wszystkich niemal segmentów, deklaracje Mercedesa brzmią wiarygodne. Mercedes-Benz (część koncernu DaimlerChrysler) produkuje już bowiem z dużym powodzeniem auta SUV (seria M), auta terenowe (seria G) i vany i auta osobowe oczywiście. Najprawdopodobniej Grand Sports Tourer będzie samochodem nieco zbliżonym do takich aut, jak Volvo Cross Country, czy Audi Allroad. ...czyli jakby większym nieco kombi o napędzie na cztery koła. GST ma jednak przebić konkurencję i odebrać sens jakimkolwiek porównaniom dzięki zapewnieniu bardzo luksusowych warunków do podróżowania aż sześciu dorosłym osobom.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/397/merc-4-matic-10.jpg',600,327) ) |
| --- | Grand Sports Tourer będzie obdarzony „uterenowioną” powierzchownością, która ma mu zaskarbić względy rosnącej rzeszy amatorów pojazdów SUV. Choć zdolny do jazdy poza szosą, GST pomyślany jest jednak głównie z myślą o dalekich podróżach i właśnie dlatego auto bardziej przypomina kombi, niż SUV, w którym pasażerowie siedzą nazbyt pionowo, aby komfortowo podróżować wiele godzin.
Grand Sports Tourer będzie napędzany silnikami sześcio- lub ośmiocylindrowymi, z którymi współpracować będzie siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Bardzo wysoki komfort podróżowania i bezpieczeństwo wynikające z lepszymi właściwościami jezdnymi będzie zapewnione dzięki zawieszeniu pneumatycznemu – znanemu z klasy S systemowi AIRMATIC DC. Najwyraźniej model GST pomyślany jest z przeznaczeniem na rynek amerykański, na którym sprzedaje się najwięcej pojazdów napędzanych na cztery koła. Oczywiście z czasem GST trafi i do Europy, ale to amerykańskie pochodzenie zapowiada raczej wysoką ceną auta.