Nowa, przełomowa skrzynia z Francji
Renault opracował całkowicie nową, automatyczną skrzynię biegów. Urządzenie nosi nazwę EDC, ma dwa sprzęgła i sześć przełożeń. Przekładnia będzie dostępna na razie jedynie z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi.
Nowa skrzynia biegów EDC Renault należy do grupy skrzyń automatycznych. W samochodzie nie ma pedału sprzęgła, a zmiana przełożeń jest identyczna jak w skrzyniach automatycznych (PRND) z trybem sterowania ręcznego. System automatycznie zmienia biegi w sposób płynny - komputer sterujący pracą skrzyni wybiera optymalne przełożenie.
Skrzynia posiada dwa sprzęgła: pierwsze przeznaczone jest do obsługi biegów nieparzystych - 1, 3 oraz 5, drugie zaś służy do biegów parzystych - 2, 4, 6 i biegu wstecznego. Konstrukcja posiada cztery wałki: dwa wałki sprzęgłowe (każdy z nich połączony ze sprzęgłem) oraz dwa wałki główne. Wybór biegów następuje za pomocą synchronizatorów, podobnie jak w skrzyni mechanicznej. Zarówno synchronizatory jak i sprzęgło są napędzane za pomocą siłowników elektrycznych sterowanych blokiem elektronicznym.
Nowa, automatyczna skrzynia biegów EDC jest już dostępna w gamie Mégane, Mégane Coupé, Mégane Grandtour. W gamie Scénic i Grand Scénic pojawi się jeszcze w czerwcu 2010 r. Jak zapewnia producent, auta wyposażone w skrzynię EDC zużycie paliwa uległo zmniejszeniu, a emisja CO2 została obniżona o 30 g /km w porównaniu z samochodem wyposażonym w tradycyjną skrzynię automatyczną.