Nowa Mazda MX-5 w Europie jesienią
Pierwsze egzemplarze zmodernizowanej Mazdy MX-5 opuszczają linię produkcyjną fabryki w Hiroszimie i już jesienią można je będzie kupić w Europie. Do polskiej gamy MX-5 ta wersja dołączy w roku 2013.
MX-5 ze zmodernizowanym nadwoziem i wnętrzem będzie oferowana w dwóch wersjach: jako coupe z twardym składanym dachem oraz jako klasyczny roadster z dachem brezentowym. Klienci otrzymają także nowy popielaty kolor nadwozia: dotychczasowy Metropolitan Grey zostanie zastąpiony odcieniem Dolphin Grey.
Japoński roadster zawsze słynął z wrażeń, jakich dostarcza jego prowadzenie. W egzemplarzach z przekładnią manualną ruch przepustnicy i głębokość wciskania pedału przyspieszenia są sterowane i kontrolowane osobno, co zapewnia lepsze panowanie nad pojazdem w czasie przyspieszania z niskiej prędkości (na przykład na krętych drogach poza miastem). Dzięki modyfikacji podciśnieniowego siłownika wspomagania pompy układu hamulcowego zoptymalizowano sterowanie powrotem pedału hamulca, co jest szczególnie odczuwalne przy hamowaniu przed wejściem w zakręt. Kiedy kierowca zdejmuje stopę z pedału hamulca i ponownie wciska pedał gazu, nowy moduł sterowania przyspieszeniem reaguje bardziej zdecydowanie. W wyniku wprowadzonych zmian samochód łagodniej hamuje i płynniej przyspiesza, a kierowcy łatwiej jest wrócić do pierwotnej prędkości.
Mazda MX-5 po ostatnich zmianach jest też bezpieczniejsza dla
pieszych. Japończycy wprowadzili nowy, chroniący pieszego system "aktywnej maski". W przypadku wykrycia kolizji z pieszym maska zostaje automatycznie uniesiona, a powstała pod nią pusta przestrzeń pochłania część energii uderzenia i amortyzuje upadek. Lepiej chronione są także nogi pieszego dzięki nowej konstrukcji przedniego zderzaka.
ml/