Nowa Kia Magentis
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8666/magnetis-2005-kia-01.jpeg',550,317) ) |
| --- | We Frankfurcie swą premierę świętować będzie nowa generacji Kii Megnetis. Ma to być, po Sorento, Picanto, Cerato i Sportage, ostatni model nowej gamy samochodów, którymi Kia zamierza odmienić wizerunek swej marki i znacząco zwiększyć sprzedaż na całym świecie.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8666/magnetis-2005-kia-02.jpeg',550,317) ) |
| --- | Nowa Kia Magnetis jest większa od swej poprzedniczki. Ma 4,735 mm długości, 1,805 mm szerokości i 1,480 mm wysokości. Rozstaw osi zwiększono do 2,720 mm. Zmieniono także styl tego modelu. O ile dotychczas auto odznaczało się wyraźnie koreańską powierzchownością, o tyle teraz Magnetis zaprojektowano z myślą o gustach zarówno Europejczyków, jak i Amerykanów. Efekt tych wysiłków uznać można za zadawalający. Choć nowy Magnetis nie urzeka, to odznacza się czystością formy.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8666/magnetis-2005-kia-03.jpeg',550,317) ) |
| --- | Dla nowego Magnetisa przeznaczono pięć różnych silników. W Europie dostępne będą dwa silniki benzynowe (2.0 i 2,4 litra) oraz jeden diesel (2.0). W USA sprzedawane będą natomiast wyłącznie silniki benzynowe o pojemności 2,4 i 2,7 litra. Jako, że Kia zamierza zademonstrować nowym Magnetisem determinację do wyjścia z roli „taniej” marki, nowy model będzie nieźle wyposażony. Montowane będą ABS i ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne, czujniki parkowanie, itp.
Nie ujawniono jeszcze terminu rozpoczęcia sprzedaży Magnetisa, ani tym bardziej jego cen. Wskazówką może być w tym względzie cena sprzedawanego już modelu Hyundai Sonata – bliźniaczego modelu wyżej pozycjonowanej marki w tandemie Hyundai-Kia. Otóż, napędzana 2,4 litrowym silnikiem (160 KM) Sonata kosztuje niewiele ponad 85 tys zł. Można więc się spodziewać, że dwulitrowy Magnetis będzie sporo tańszy. Czy tak będzie? ...Zobaczymy.