Nowa jakość - Hyundai i30
Modelem i30 koreański producent zaczął nowy rozdział w swojej historii. To nie tylko zmiana nazwy, ale przede wszystkim nowy styl i jakość.
W polskiej ofercie obie wersje nadwoziowe dostępne są z bogatą paletą silników i poziomów wyposażenia. Do dyspozycji mamy aż pięć wariantów opcji: Classic, Classic plus, Comfort, Style i Premium.
Podobnie prezentuje się wachlarz jednostek napędowych. Do dyspozycji mamy trzy silniki benzynowe, gdzie najsłabszy o pojemności 1.4 litra dysponuje mocą 109 KM, mocniejszy to 1.6 o mocy 122 KM, a topowy to już 2 litry pojemności i moc 143 KM.
Warto tu podkreślić, iż najsłabszy silnik benzynowy nie występuje w wersji kombi. Gama jednostek wysokoprężnych to również trzy warianty, czyli 1.6 CRDi o mocy 90 lub 115 KM oraz 2.0 CRDi osiągający moc 140 KM. Najtańszy i30 hatchback to wersja z silnikiem 1.4 w wyposażeniu Classic w cenie 47 400 zł, i30 CW to silnik benzynowy 1.6 w wersji Classic za 52 900 zł.
Kombi (o ile występuje w danej specyfikacji) jest droższe od hatchbacka o zaledwie 2 500 zł. Najdroższy dostępny na polskim rynku wariant i30 składa się z silnika 2.0 CRDi i wyposażenia Premium, co oznacza wydatek w kwocie 84 900 zł (i30 CW - 87 400 zł).
Od 8 maja obie wersje nadwoziowe dostępne są z darmowym i limitowanym pakietem o nazwie Euro 2008. W jego skład wchodzi nawigacja satelitarna firmy Sony (lub rabat 1000 zł), pakiet ubezpieczeń OC/AC/NW lub kredyt 50/50 oraz lakier metalik (lub rabat 1000 zł dla aut w kolorze niematelizowanym).
Tomasz Horna
wydanie internetowe: www.motobiznes.pl