Nowa Honda Civic Type R na nowych zdjęciach
Civic Type R to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier Hondy w tym roku. Japoński producent od dawna zapowiadał, że usportowiony Civic wyposażony zostanie w jednostkę napędową o mocy maksymalnej wynoszącej co najmniej 280 KM.
Rezultat prac nad tym modelem przerósł oczekiwania fanów marki. Nowy Type R dysponuje mocą maksymalną 310 KM uzyskiwaną przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 400 Nm jest dostępny już od 2500 obr./min. Wyposażone w dwulitrowy silnik benzynowy auto rozwija prędkość maksymalną 270 km/h, przyspieszając do 100 km/h w zaledwie 5,7 sekundy.
Charakterystyczne tylne skrzydło poprawia wizerunek auta, a dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu zapewnia dodatkową siłę docisku. Szeroki przedni splitter i duże progi boczne odpowiednio kierują strumień powietrza opływającego nadwozie i redukują siłę nośną, natomiast przedni zderzak został ukształtowany tak, aby niwelować turbulencje powietrza wokół przednich kół. Pozwala to na redukcję oporu i zwiększenie stabilności podczas jazdy z dużą prędkością. Wiele elementów nadwozia odpowiada też za wydajność cieplną – powiększone górne i dolne wloty powietrza w przednim zderzaku, otwory w panelu ponad przednimi kołami oraz wloty w przednich nadkolach zapewniają lepsze chłodzenie motoru.
Pokonując nim pętlę niezwykle wymagającego, niemieckiego toru wyścigowego Nürburgring Nordschleife (20,8 km) w 7 minut i 50.63 sekundy, Honda udowodniła, że ma do zaoferowania najszybszy przednionapędowy hot hatch na rynku.
Auto można już kupić w polskich salonach. Nasz oddział Hondy wycenił najnowszego Civica Type R w wersji GT na 144 tys. zł. Dla porównania Volkswagen Golf R słabszy o 10 KM, ale z napędem na wszystkie koła jest o 5 tys. droższy.
Źródło: Honda
mp/moto.wp.pl