Nowa Honda ACCORD - październik 1998
Nowa Honda ACCORD - październik 1998, Auto Moto Market, nr 9 (135) październik 1998, str. 32
Całkowicie nowy model Hondy Accord ma ambicję zdefiniowania nowych standardów jakościowych w europejskiej wyższej klasie średniej. To auto należy jako konsekwencję nowej filozofii Hondy. Jest bowiem pierwszym modelem zaprojektowanym specjalnie dla Europy, zgodnie z firmową maksymą "first man, then machine". Wiele elementów konstrukcyjnych ilustruje w jaki sposób nowoczesna technologia służy najlepiej użytkownikom. W przemówieniu poświęconym nowemu modelowi Accorda prezydent Hondy Nabuhiko Kawamoto powiedział m.in.: "Planując nowego Accorda, zmierzaliśmy do osiągnięcia niepowtarzalnego efektu stylistycznego, zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa odpowiadającego światowym standardom oraz - co najważniejsze - najwyższych notowań rynkowych w trzech kategoriach ? właściwości trakcyjne, hamulce, pokonywanie zakrętów. Wierzymy, że zdołaliśmy to zrealizować". Nowy Accord jest zaprojektowany tak, aby stać się poważnym wyzwaniem w konkursie Samochód Roku 1999...
STYLIZACJA
Honda Accord została opracowana z myślą o najbardziej wybrednych kierowcach. Poziom hałasu w kabinie odpowiada najlepszym parametrom w klasie. Szczególny nacisk położono na wytłumienie odgłosów pracy silnika i odgłosów toczenia. Silniki wszystkich wersji zostały wyposażone w specjalne wałki wyrównoważające, które umożliwiają harmonijną jazdę i pozbawioną drgań pracę - rzadki luksus wśród samochodów w tym przedziale cenowym.
Wyrafinowane wielodrążkowe zawieszenie jest całkowicie nową koncepcją. Bazuje ono na wykorzystywanym już i sprawdzonym zawieszeniu opartym na systemie podwójnych wahaczy poprzecznych, gwarantujących wyjątkowo dobre tłumienie drgań i znakomite właściwości trakcyjne.
W swojej klasie nowy Accord będzie bez wątpienia najlepiej wyposażonym samochodem w Europie, np.: w każdej wersji standardem będą następujące elementy: klimatyzacja, filtr przeciwpyłkowy i czujnik temperatury zewnętrznej. Jedna z wersji jest standardowo wyposażona w uznawany za najlepszy na świecie system audio marki Bose, jednocześnie do każdej wersji Honda oferuje wyjątkowo bogaty zestaw akcesoriów.
BEZPIECZEŃSTWO I SYSTEMY ZABEZPIECZEŃ
Przed nowym Accordem postawiono ambitny cel spełnienia wszystkich rygorystycznych norm testu zderzeniowego Euro NCAP. Standardowymi elementami wyposażenia są: nowoczesny ABS z nowym elektronicznym systemem rozdziału sił hamowania (EBD): dwie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz boczne poduszki powietrzne, napinacze przednich pasów bezpieczeństwa oraz trzypunktowe tylne pasy bezpieczeństwa.
W swojej klasie nowy Accord będzie samochodem z najbogatszym wyposażeniem antykradzieżowym. Spełniając wszystkie normy specjalnego testu zwanego Thatchman "E" posiada w standardzie system alarmowy, widoczny numer nadwozia, nowoczesny immobilizer z tzw. kodem kroczącym oraz antywłamaniowe osłony zamków drzwi i kół z felgami.
ŚRODOWISKO NATURALNE I EKOLOGIA
Honda zawsze zwracała szczególną uwagę na problemy związane z ochroną środowiska naturalnego, co znajduje wyraz w redukowaniu emisji szkodliwych spalin i odpadów w czasie procesu produkcyjnego. Nowy model szczyci się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa oraz szkodliwych produktów jego spalania (niska emisja dwutlenku węgla); dwie z wersji silnikowych wykorzystują nową technologię zwaną LEV (low emission vehicle) z łatwością przewyższającą surowe normy testu EURO 2000. Możliwy jest recycling 90 proc. elementów całego samochodu. Wart podkreślenia jest fakt stworzenia pierwszej na świecie deski rozdzielczej, która może być w całości powtórnie wykorzystywana. Fabryka w Swindon, w której będzie produkowany nowy Accord spełnia bardzo rygorystyczne światowe kryteria ekologiczne (normy ISO 14001).
OSIĄGI
Dzięki nowemu modelowi, Honda zamierza osiągnąć najlepsze rezultaty dynamiczne w swojej klasie. We wszystkich 16-zaworowych silnikach znajduje zastosowanie słynna, opracowana przez Hondę technologia zmiennych faz rozrządu (VTEC). Moc i moment obrotowy osiągają najwyższe wartości w segmencie, czego kulminacją jest super sportowa wersja TYPE-R wyposażona w silnik o mocy 210 KM.
W tym samochodzie kierowca ma do dyspozycji najnowsze rozwiązanie w postaci automatycznej skrzyni biegów z trybem przełączania sekwencyjnego, pochodzące z doświadczeń i tradycji zdobytych w wyścigach Formuły 1. Analogiczna skrzynia biegów występuje w niektórych wersjach aktualnego modelu Prelude.
Fabryka w Swidon rozpoczęła produkcję nowego modelu w lipcu br., natomiast początek sprzedaży w Europie planowany jest jesienią (w Anglii od początku października br.).