Nowa generacja Transportera
Transporter, Caravelle, Multivan i California to cztery podstawowe wersje popularnego na całym świecie samochodu, który znalazł już miliony nabywców. Dla użytkowników: rzemieślników, rodzin, biznesmenów i globtroterów - to uniwersalny i wszechstronny pojazd.
Nowa generacja Multivana i Californii będzie miała światową premierę już za kilka tygodni, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA, we wrześniu 2009 roku. Oszczędniejsze i cichsze silniki wysokoprężne z turbodoładowaniem (TDI) mają teraz wtrysk Common Rail. Dzięki nowym TDI zużycie paliwa zmniejszyło się o 1,9 litra, a emisja CO2 o 52 g/km. Wszystkie silniki spełniają normę emisji spalin Euro5. Ponadto, po raz pierwszy na świecie, w tej klasie samochodów montowana jest opcjonalnie siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia DSG.
Również jako opcja dostępny jest nowy, sterowany elektronicznie napęd na wszystkie koła 4Motion ze sprzęgłem typu Haldex czwartej generacji. Na przełomie roku Volkswagen będzie oferował wersję 4Motion także z DSG. W nowym Transporterze znajdzie się montowany seryjnie asystent ruszania pod górę, udoskonalone ESP i nowa funkcja świateł ostrzegawczych w światłach stopu oraz nowe systemy, wspierające kierowcę. We wnętrzu zwracają uwagę nowe zegary, kierownica, system nawigacji i tapicerka.
Cztery nowe TDI z Common Rail
W ofercie są cztery jednostki TDI, każda o pojemności 1.968 cm3, ale różnej mocy: 84, 102, 140 i 180 KM. W wersjach do 140 KM siłę ciągu gwarantuje turbosprężarka ze zmienną geometrią turbiny. W najmocniejszej wersji (180 KM) Volkswagen zastosował regulowane dwustopniowo doładowanie biturbo. Taka forma downsizingu została po raz pierwszy wykorzystana w tym zakresie mocy silników samozapłonowych koncernu Volkswagen. Największą redukcję spalania widać przy zastosowanej, pierwszy raz w samochodzie dostawczym, vanie lub kamperze, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG: w porównaniu z poprzednim modelem z 6-biegową skrzynią automatyczną zużycie w wersji o mocy 180 KM jest mniejsze nawet o 1,9 litra.
Średnio we wszystkich wariantach emisje dwutlenku węgla i zużycie paliwa zmniejszyły się w porównaniu z poprzednimi modelami o dziesięć procent. Dla Transportera z manualną skrzynią biegów, napędem na przednią oś i krótkim rozstawem osi spalanie i emisje CO2 wynoszą od 7,2 litra i 190 g/km CO2 (84 KM i 102 KM) do 7,5 litra i 197 g/km CO2 (180 KM), czyli nawet o 0,9 litra mniej.
Najmniejszy TDI o mocy 84 KM rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm od 1.250 obr./min. W wariancie 102 KM, 250 Nm jest dostępnych od 1.500 obr./min., 140-konny silnik TDI ma moment obrotowy 340 Nm dostępny od 1.750 obr./min., a najmocniejszy o mocy 180 KM od 1.500 obr./min. dysponuje doskonałym momentem 400 Nm. Naturalnie we wszystkich samochodach z silnikami wysokoprężnymi zamontowane są filtry cząsteczek stałych.
Nowe DNA Volkswagena
Nową generację można poznać między innymi po jej całkowicie zmodyfikowanym przodzie. Nowy jest kształt reflektorów, a także tylnych lamp. Światła przeciwmgielne, pełnią funkcję statycznych świateł doświetlających zakręty. Nowe są również 17- i 18-calowe koła ze stopu lekkich metali oraz udoskonalone pod względem aerodynamicznym lusterka zewnętrzne. Ponadto, jako nowość w tym segmencie, modele te zostały po raz pierwszy wyposażone w układ wspierający kierowcę przy zmianie pasa ruchu (Side Assist). Tak jak w Touaregu, diody w lusterkach zewnętrznych ostrzegają kierowcę, jeżeli w martwym polu znajdzie się inny pojazd. Nowością jest również wskaźnik ciśnienia w oponach. System analizuje w sposób ciągły prędkość obrotową kół i rozpoznaje czy ciśnienie nie jest zbyt niskie.
Wnętrze jak w samochodach osobowych
Wnętrze samochodów z tej serii zostało także poddane modyfikacjom. Zegary są podświetlone na biało i otoczone chromowanym pierścieniem. Seryjnie każdy model ma wskaźnik optymalnego biegu. Zaktualizowano ofertę systemów audio i nawigacyjnych. Najbardziej rozbudowany: system RNS 510 ma dotykowy ekran i nawigację z twardym dyskiem. Interface USB Media-IN pozwala na podłączenie odtwarzaczy MP3. Nowością są elementy półautomatycznej i automatycznej klimatyzacji oraz trójramienne kierownice.
W wielu wersjach rozszerzono seryjne wyposażenie. Szczególnie widać to w Multivanie Startline: ta wersja różni od poprzednika między innymi pełną tapicerką oraz poduszkami bocznymi i chroniącymi głowę kierowcy i pasażera. Zderzaki seryjnie są lakierowane w kolorze nadwozia.