Nowa gama Renault Kangoo - lipiec 2001
Nowa gama Renault Kangoo, lipiec 2001, (mak)
Pod koniec lipca w salonach Renault rozpocznie się sprzedaż nowego Kangoo. Początkowo auto będzie dostępne jedynie w wersji z silnikiem 1,6 16V o mocy 95 KM. Później do gamy dołączy 1,2 16V o mocy 72 KM. Na wrzesień francuska firma zaplanowała premierę Kangoo 4x4 SUV. Firma Renault chce, aby ten samochód stał się ogólnodostępnym pojazdem typu SUV.
W porównaniu do poprzedniego modelu, w Kangoo zmodernizowano układ jezdny, zastosowano inne opony i wprowadzono system wspomagania nagłego hamowania. Dzięki tym elementom poprawiło się bezpieczeństwo bierne tego osobowo-dostawczego modelu Renault. Konstruktorzy podnieśli też komfort wnętrza.
Francuska firma zadbała o to, aby bardziej wyciszyć auto. Dlatego w komorze silnika i kabinie pojawiły się dodatkowe elementy izolacyjne. Poza tym na zmniejszeni hałasu wpłynął inny kształt zewnętrznych lusterek, zmienione osłony tylnych nadkoli i o 22% grubsze szyby.
Z zewnątrz nowe Kangoo niewiele się różni od poprzednika. Zdaniem Renault, tak jak Twingo, Kangoo wyróżnia się wiecznie modną linią i dlatego konstruktorzy niewiele zmieniali w zewnętrznej stylistyce samochodu.
Poszerzono jedynie boczne listwy ochronne, zmieniono kształt kołpaków i lusterek bocznych, aby miały bardziej aerodynamiczny kształt. Do ośmiu oferowanych dotychczas kolorów nadwozia dodano dwa nowe, nazwane przez producenta "Szary Sidéral" i "Czerwień wiśni".
Wewnątrz starano się tak zmienić samochód, aby sprawiał wrażenie przyjemniejszego i bardziej komfortowego niż poprzednik. Deska rozdzielcza jest teraz utrzymana w dwóch kolorach z dominującym odcieniem jasnoszarym, we wszystkich wersjach zastosowano inne tapicerki.
Płaty drzwi w lepiej wyposażonej wersji zmodernizowanego Kangoo są obite tkaniną oraz pojawiły się praktyczne kieszenie w oparciach przednich foteli.
Renault zaproponowało też nowe schowki typu lotniczego, które oferowane są w najbardziej komfortowym modelu. Cztery boczne schowki, które znajdują się z tyłu, mają łączną pojemność użytkową równą 60 l i są kompatybilne z panoramicznymi dachami.
Aby podnieść bezpieczeństwo bierne w Kangoo, Renault zastosowało opony o niższych bokach (175/65/14 zamiast 165/70/14) i zwiększyło rozstaw tylnych kół o 9 mm. Konstruktorzy wprowadzili też zmiany w układzie hamulcowym. Teraz wersje Kangoo z ABS-em i elektronicznym korektorem siły hamowania tylnej osi EBV, będą wzbogacone o system wspomagania nagłego hamowania.
System ten pozwala kierowcy w nagłej sytuacji na wykorzystanie pełnej mocy hamulców i uzyskanie maksymalnego ciśnienia w układzie hamulcowym oraz utrzymanie go aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Ciśnienie utrzymuje się na stałym poziomie dopóki kierowca nie zwolni całkowicie pedału hamulca. Podczas normalnego hamowania system zachowuje się jak system konwencjonalny czyli nie uruchamia się.
Początkowo Kangoo sprzedawane będzie z silnikiem 1,6 16V, znanym z Clio, Mégane, Scénica i Laguny. Jednostka rozwija moc 95 KM (70 kW) przy 5 000 obr/min i moment obrotowy 148 Nm (15,4 mkg) przy 3 750 obr/min. Prędkość maksymalna samochodu wyposażonego w ten silnik wynosi 170 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 10,7 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym utrzymuje się na poziomie 7,5 l / 100 km.
Już niedługo w Kangoo będzie dostępny silnik 1,2 16V o mocy 75 KM, który zastąpi obecną jednostkę 1,4 8V tej samej mocy. Jest to najnowszy wielozaworowy silnik benzynowy Renault, znajdujący się także w wyposażeniu Twingo i Nowego Clio. Rozwija on moc 75 KM (55 kW) przy 5 500 obr/min i moment obrotowy 105 Nm (11 mkg) przy 3 500 obr/min. Jego zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 7 l / 100 km.
Zmodernizowany Renault Kangoo oferowany będzie również w wersji na gaz. W związku z wprowadzeniem nowych norm dotyczących emisji spalin Euro III / Euro 2000, producent opracował we współpracy z firmą Sagem nowy system wtrysku gazu LPG. Poza tym, podobnie jak w poprzedniku dostępne będą dwa wysokoprężne silniki: 1,9D 65 KM oraz turbodiesel 1,9 dTi 80 KM.
Renault dąży do tego, aby ujednolicić nazwy wersji wyposażenia we wszystkich modelach. Dlatego w nowym Kangoo występują nazwy wersji, które są stosowane również dla pozostałych modeli gamy Renault. Są to: Authentique, Expression i Privilege i zastąpią poprzednie określenia RL (RN), RTE i RXE.
Podstawowa wersja Kangoo, czyli Authentique, będzie wyposażona w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera, centralny zamek zdalnie sterowany falami radiowymi, wspomaganie układu kierowniczego.
Droższa opcja Expression zawiera dodatkowo elektrycznie podnoszone szyby przednie, kieszenie w oparciach siedzeń przednich, schowek nad przednią szybą, rozkładane do pozycji leżącej przednie siedzenia. Natomiast najbardziej komfortowe Kangoo wyposażone jest oprócz wyżej wymienionych elementów w odblaskową szybę przednią, światła przeciwmgielne, 4 schowki typu lotniczego, elektrycznie sterowane, podgrzewane lusterka boczne.