Nowa dusza Mazdy
Japońscy styliści z Mazdy potrafią zaskakiwać jak mało kto. Tym razem przygotowali naprawdę wyjątkowe auto koncepcyjne - do tego jeżdżące. Shinari, bo tak nazywa się najnowszy pojazd japońskiego koncernu będzie można obejrzeć podczas najbliższej wystawy samochodowej w Paryżu.
Pierwsza prezentacja auta miała miejsce w Mediolanie, stolicy światowej mody. Mazda na specjalnym pokazie pokazała koncept Shinari, który korzysta z nowego języka stylistycznego marki, nazwanego Kodo - co w wolnym tłumaczeniu oznacza ducha ruchu.
Sylwetka Shinari tchnie dynamizmem. Samochód nawiązuje do wcześniejszych konceptów Mazdy (szczególnie do modelu Nagara). Rola konceptu Shinari, poza wskazaniem kierunku, w jakim idą styliści Mazdy, wydaje się bardzo ważna. Mazda w sposób oczywisty wykazuje, iż firma chciałaby dołączyć do grona elitarnych marek marki premium. Derek Jenkins, szef designu w Mazda North America, mówi otwarcie "_ chcemy grać w tej samej lidze co BMW, czy Audi _".
Wystarczy jednak jedno spojrzenie na Shinari, by zorientować się, iż aspiracje Mazdy są o wiele wyższe. Samochód z długim przodem, dwiema parami drzwi i krótkim, zadziornym tyłem przypomina luksusowe, sportowe limuzyny.
Czyżby Mazda chciała konkurować w klasie, w której króluje Panamera? Jeśli tak, to przed firmą jeszcze wiele pracy. Japoński producent zapewne uchyli rąbka tajemnicy na nadchodzących targach w Paryżu.