Trwa ładowanie...

Nowa Dacia od czerwca w Niemczech

Nowa Dacia od czerwca w Niemczech
dx6ja5q
dx6ja5q

Wyczekiwany z wielkim zainteresowaniem model Dacia Sandero będzie miał swoją premierę handlową w Niemczech 20 czerwca. Pięciodrzwiowy hatchback o nowoczesnej stylizacji nadwozia będzie kosztować w podstawowej wersji 7 500 EUR. Polski debiut Dacii Sandero planowany jest na jesieni.

Auto w wersji podstawowej wyposażone jest w silnik benzynowy 1.4, który rozwija moc 75 KM. Nowość rumuńskiej marki plasuje się cenowo pomiędzy modelem Logan sedan (o 300 EUR więcej) a Loganem MCV (o 900 EUR mniej).

Pomimo faktu, że do premiery handlowej Dacii Sandero w Niemczech pozostało jeszcze sporo czasu, na zakup tego modelu złożono już ponad 2,5 tys. zamówień.

Podobnie jak inne samochody marki Dacia, Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do zalet użytkowych. Dodatkowo na większości rynków europejskich będzie objęty 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km).

dx6ja5q

Dacia Sandero została opracowana na płycie podłogowej B0 (płyta Logana, oparta na płycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójkątnymi. Stabilizator poprzeczny z przodu (montowany we wszystkich wersjach za wyjątkiem podstawowej) zapewnia doskonałą stabilność na zakrętach. Pod względem przechyłów bocznych Sandero spełnia standardy obowiązujące w tym segmencie w Europie. Tylne zawieszenie Dacii Sandero również pochodzi z płyty podłogowej B0. Jest to elastyczna oś o programowanej charakterystyce, wyposażona w sprężyny śrubowe i pionowe amortyzatory o zwiększonym skoku. Parametry zawieszenia zostały dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero: przeguby dolnych wahaczy oraz tylnego zawieszenia zapewniają precyzyjne prowadzenie i doskonałe trzymanie się drogi przy gwałtownej zmianie kierunku jazdy. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada duży prześwit (155 mm), umożliwiający jazdę po każdej drodze, co stanowi o uniwersalności tego auta. Jest również wyposażone w osłony
najważniejszych podzespołów, dzięki czemu może bez obaw poruszać się po nieutwardzonych drogach.

Większość wersji jest wyposażona w precyzyjnie działające wspomaganie układu kierowniczego, podnoszące bezpieczeństwo i zapewniające przyjemność jazdy typową dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa (bez wspomagania) jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. Niewielkie zwiększenie przełożenia w stosunku do Clio II oraz odpowiednie ustawienie zwrotnicy i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zmniejsza siłę potrzebną do obracania kołem kierownicy.

W zależności od wersji siedzenie kierowcy może posiadać regulację wysokości i podparcia lędźwiowego, zapewniające optymalne ustawienie ciała za kierownicą. Z myślą o wygodzie kierowcy oferowana jest również regulacja wysokości kierownicy (w zależności od wersji) oraz ergonomiczne przełączniki rozmieszczone pod kierownicą.

dx6ja5q

Komfort termiczny jest dostosowany do zróżnicowanych warunków klimatycznych panujących w różnych krajach. Ukształtowanie przewodów doprowadzających powietrze umożliwia szybkie osiągnięcie pożądanej temperatury w fazie rozruchu, zwłaszcza w przypadku dużych upałów lub mrozów.

O ile ceny Dacii Sandero są typowe dla klasy małych samochodów, to duże wymiary wewnętrzne i zewnętrzne plasują ją raczej wśród aut kompaktowych z wyższego segmentu. Dzięki długości 4,02 m, szerokości 1,75 m i rozstawowi osi 2,59 m, Dacia Sandero zapewnia bezkonkurencyjny stosunek ceny do przestronności.

Wysokość od tylnego siedzenia do dachu wynosi 878 mm, promień na wysokości kolan 145 mm, a szerokość nad podłokietnikami 1425 mm, dzięki czemu na tylnych miejscach mogą się wygodnie pomieścić 3 dorosłe osoby lub trzy foteliki dziecięce. Tylne miejsca są nie tylko bardzo obszerne, ale i łatwo dostępne (tylne drzwi otwierają się pod kątem 67°).

dx6ja5q

Bezkonkurencyjna jest również pojemność bagażnika, wynosząca 320 l, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę cenę i kompaktowe wymiary samochodu. Składana tylna ławka, dzielona w układzie 1/3-2/3, w zależności od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwiązanie umożliwiające zmianę konfiguracji wnętrza. Po złożeniu całej tylnej ławki całkowita pojemność bagażnika wzrasta do 1200 l.

Źródło: Samar.pl, Dacia

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj