Nowa Dacia Duster: bardziej terenowo i komfortowo
W trakcie Salonu Samochodowego zadebiutowała nowa Dacia Duster. Auto zyskało więcej akcentów terenowych oraz zmienione wnętrze.
Modyfikacje zewnętrzne obejmują nową osłonę chłodnicy z dwiema ozdobnymi, chromowanymi listwami, obniżony wlot powietrza, dwufunkcyjne reflektory ze światłami do jazdy dziennej, relingi dachowe z napisem "Duster" oraz nowe, 16-calowe obręcze kół w kolorze ciemnoszarego metalu z oponami "Mud and Snow". Nowe światła tylne nawiązują do charakterystyki przodu, zaś uzupełnieniem zmian stylistycznych jest chromowana końcówka rury wydechowej i nowe oznakowanie "4WD". Dla pojazdu dostępny będzie nowy kolor lakieru - szary Comete.
Większe zmiany nastąpiły w środku Dustera. Pośrodku nowej deski rozdzielczej pojawiła się konsola obramowana dwoma pionowymi elementami. Do wyboru są cztery nowe tapicerki, w tym jedna skórzana. Projektanci zmienili design siedzeń, wzmocnili oparcie tylnej kanapy oraz zastosowali ciemniejszą kolorystykę kabiny. Na życzenie pojazd może być wyposażony w pakiety wzmacniające terenowy wygląd. Obejmują one m. in. nakładki na nadkola, osłony dolnej części drzwi, boczne listwy, rurową osłonę na przód samochodu, kratę oddzielającą bagażnik czy poprzeczki dachowe.
Producent wprowadził do Dustera szerszą ofertę multimedialną. System Dacia MEDIA NAV zawiera nawigację i technologię Bluetooth, zaś Dacia Plug&Radio - multimedialny system obejmujący radioodtwarzacz CD MP3, Bluetooth gniazda USB i jack. Pojazd można wyposażyć w regulator/ogranicznik prędkości, system wspomagania parkowania tyłem, automatyczną blokadę drzwi podczas jazdy i wyświetlanie temperatury zewnętrznej. Przełączniki podnośników szyb przeniesiono na drwi i dodatkowo po stronie kierowcy są wyposażone w tryb impulsowy.
Choć wymiary zewnętrzne nie uległy zmianie to w porównaniu do poprzednika samochód zapewnia większą ilość miejsca dla pasażerów i na bagaże. Pojemność bagażnika, zależnie od wersji, wynosi 475 l zaś po złożeniu tylnej kanapy można przewozić przedmioty o długości 2,7 m. Pojawiły się dodatkowe schowki o pojemności do 3,3 l, zaś sztywne i wyjmowane przykrycie części bagażowej umożliwia łatwy dostęp do zawartości bagażnika.
Dacia postawiła na bezpieczeństwo - pod tym względem Duster posiada układ dynamicznej kontroli toru jazdy, ABS z układem wspomagania nagłego hamowania, czołowe i boczne poduszki pasażera, system Isofix i funkcję sygnalizacji niezapiętych pasów w standardzie.
Duster będzie pierwszym samochodem napędzanym silnikiem benzynowym TCe 125. Ta 4-cylindrowa jednostka turbo z wtryskiem bezpośrednim spala średnio 6 l/100 km, jest wyposażona z bezobsługowy łańcuch rozrządu i współpracuje z mechaniczną, 6-biegową skrzynią. Pozostałymi dostępnymi motorami są 1,6 16V 105 (w niektórych krajach również w wersji LPG) oraz wysokoprężne 1,5 dCi - 90 i 110-konna. Zależnie od silnika pojazd może posiadać funkcję Eco Mode, która zmienia niektóre parametry pracy silnika, ograniczając jego osiągi a tym samym zmniejszając zużycie paliwa.
Źródło: Dacia
ll/moto.wp.pl