Trwa ładowanie...
30-01-2007 10:08

Nowa CR-V od 106 400 zł

Nowa CR-V od 106 400 zł
d3vxj43
d3vxj43

Na przełomie lutego i marca rozpocznie się w Polsce sprzedaż nowej Hondy CR-V. Ceny samochodu zaczynać się będą od 106 400 zł.

Trzecia generacja modelu CR-V jest szersza (o 35 mm), niższa (o 30 mm) i krótsza (o 105 mm) od poprzedniczki. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11689/honda-crv-1-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Zmiana długości to m.in. efekt zmniejszenia rozstawu osi z 2630 do 2620 mm i przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.

d3vxj43

Środek ciężkości pojazdu obniżono o 25 mm (niższe mocowania silnika, zredukowanie masy takich elementów jak pokrywa bagażnika czy przednia maska). Konstruktorzy zadbali też o zwiększenie statycznej sztywności nadwozia oraz zapewnienie lepszego stosunku między przednią i tylną sztywnością skrętną. Ma to bezpośredni wpływ na stabilność auta i jego własności terenowe.

Wygląd CR-V poddano licznym modyfikacjom. Celem stylistów było zastąpienie tradycyjnego, dwubryłowego kształtu SUV-ów przez nowoczesne i łagodne linie. Na nowo zaprojektowano więc przednią część nadwozia z podwójną osłoną chłodnicy i reflektorami projektorowymi. | [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11689/honda-crv-2-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Inny kształt mają zderzaki i nadkola. Klapa bagażnika otwiera się pionowo, co w porównaniu z uprzednio stosowanym otwieraniem na bok sprawdza się szczególnie na zatłoczonych parkingach.

d3vxj43

Zmian dokonano także wewnątrz pojazdu. Przeprojektowano tablicę zegarów, przednie fotele są większe, a drążek zmiany biegów został przeniesiony na konsolę środkową. Hamulec ręczny Fot. Honda znajduje się na jej krawędzi.

Przedział bagażowy ma obecnie pojemność 556 l z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów po ich rozłożeniu. Tylne siedzenia – których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 – można przesuwać wzdłuż nadwozia w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu.
| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11689/honda-crv-3-b.jpeg',500,333) ) |
| --- |
W opcji dostępny jest system „Double Deck”. Wyjmowana półka, umieszczona 33 cm nad podłogą, pozwala podzielić bagaż na dwie części i na dole umieścić przedmioty, do których chcemy mieć łatwiejszy dostęp. Półka może zdemontowana lub umieszczona na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

d3vxj43

W przednim zawieszeniu Hondy CR-V – podobnie jak w poprzedniczce – pozostawiono układ kolumn MacPhersona, a z tyłu układ podwójnych wahaczy poprzecznych. W obu wprowadzono jednak liczne zmiany m.in. zwiększając skok oraz wykorzystując większe tuleje (zawieszenie przednie) oraz mocując wahacz wleczony i górny w innym punkcie i stosując nowy system piast i łożysk (zawieszenie tylne).

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/11689/honda-crv-4-b.jpeg',500,333) ) |
| --- | Honda CR-V ma dołączalny napęd tylnej osi, który włącza się automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbędne tzn. w momencie uślizgu przednich kół. System przenosi o 20 proc. więcej momentu obrotowego na tylną oś niż obecne rozwiązanie. Kąt natarcia wynosi 28 stopni, kąt zejścia - 23 stopnie, a kąt rampowy - 18 stopni.

d3vxj43

CR-V oferowana jest z dwoma silnikami: benzynowym 2,0 l/150 KM i wysokoprężnym2,2 l/140 KM. Oba współpracują standardowo z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a do wersji benzynowej można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | benzynowy | diesel |
| --- | --- | --- |
| Pojemność skokowa (cm3) | 1997 | 2204 |
| Moc (KM) przy obr./min | 150/6200 | 140/4000 |
| Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 192/4200 | 340/2000 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 10,2/12,2* | 10,3 |
| Prędkość maksymalna (km/h) | 190/177* | 187 |
| Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) | 6,7/10,4 - 8,2/10,9* | 5,7/8,1 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm) | 453 x 182 x 181 | |
| Pojemność bagażnika (l) | 556 | |
| Cena brutto (zł) | 106 400/126 400* | 120 900 | * skrzynia automatyczna

Wybrane wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewana lusterka, klimatyzacja manualna, centralny zamek, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, radioodtwarzacz CD.

d3vxj43

Autor: Maciej Pobocha

d3vxj43
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vxj43
Więcej tematów