Nowa Astra z niższą emisją: Opel chce zakasować konkurencję
Wprowadzony na rynek wiosną 2014 r. Opel Astra z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 1.6 już został zakwalifikowany do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+, a teraz będzie jeszcze bardziej oszczędny i ekologiczny. Zmodernizowana Astra z silnikiem 1.6 CDTI o mocy 110 KM emituje obecnie tylko 94 gramy CO2 na kilometr (wcześniej 97 gramów).
Wersja o mocy 136 KM emituje tylko 99 gramów CO2 na kilometr (o 5 gramów mniej niż poprzednio) - więc nawet mocniejsza Astra z supercichym dieslem nie przekracza stugramowego progu emisji. Kolejna wiadomość jest taka, że nowa ekologiczna Astra 1.6 CDTI będzie dostępna już wkrótce w tej samej cenie co jej dotychczasowa wersja.
Fakt ten pokazuje według Opla, jak bardzo firma jest zaangażowana w trwającą, największą w dotychczasowej historii marki, ofensywę silnikową. W ciągu zaledwie 18 miesięcy Opel całkowicie odnowił swoje portfolio silników wysokoprężnych. Zmodernizowana i jeszcze oszczędniejsza Astra CDTI dołącza do Corsy 1.3 CDTI z 82-gramową emisją, oraz do nowej Insignii 2.0 CDTI, które w najbliższych tygodniach pojawią się u dealerów.
Jak udało się osiągnąć redukcję? Zarówno w podwoziu, jak i nadwoziu zastosowano elementy o zmniejszonym tarciu, takie jak zoptymalizowane półosie napędowe czy ogumienie o mocno obniżonych oporach toczenia. Do poprawy charakterystyki aerodynamicznej przyczynił się pakiet Aero, obejmujący obniżone zawieszenie i aktywną żaluzję chłodnicy, która automatycznie otwiera się i zamyka, w zależności od temperatury silnika i prędkości pojazdu. Ponadto specjaliści w dziedzinie konstrukcji silników jeszcze bardziej usprawnili proces spalania.