Trwa ładowanie...
01-12-2014 20:10

Noś odblaski, bo trafisz na... pomnik

Noś odblaski, bo trafisz na... pomnikŹródło: Materiały prasowe
d40afpy
d40afpy

Czy mandat w wysokości 500 zł za brak elementów odblaskowych to wystarczający powód do ich zakładania? Jak pokazać, że odblaski widoczne są już z odległości co najmniej 150 metrów a gdy ich nie ma odległość ta maleje do zaledwie 20 metrów? Nowa kampania edukacyjna Autostrady Wielkopolskiej SA (AWSA) „Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik” zwraca uwagę, że brak elementów odblaskowych może bezpośrednio zaprowadzić na… pomnik. I nie o pomnik za zasługi tu chodzi… Patronat honorowy nad akcją objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

W miesiącach jesienno-zimowych na polskich drogach dochodzi do największej liczby wypadków z udziałem pieszych. W 2013 roku na drogach w Polsce doszło do 9 498 takich zdarzeń, w wyniku których zginęło 1 140 osób, a 8 802 zostało rannych. W co piątym wypadku, do którego doszło w terenie niezabudowanym zginął człowiek. Ponadto w 4 723 wypadkach śmierć poniosło 304 rowerzystów, a 4 144 zostało rannych. Mimo, że na trasach autostrad obowiązuje zakaz ruchu pieszego, zdarzają się sytuacje awaryjne, w których kierowca jest zmuszony opuścić pojazd i wówczas niezbędne jest założenie kamizelki odblaskowej, która może uratować życie.

Autostrada Wielkopolska SA już od kilku lat konsekwentnie prowadzi kampanie edukacyjne związane z bezpieczeństwem na drodze. „Postaw na odBLASK… zanim trafisz na pomnik” to kontynuacja ubiegłorocznej akcji „A2, że bezpiecznie. Postaw na odBLASK”, do której AWSA zaprosiła znane osoby ze świata mody: RISK made in WARSAW oraz Różenę Opalińską. Tegoroczna kampania ma zachęcić do korzystania z kamizelki odblaskowej i uświadomić, że ten uniwersalny element, choć powszechnie uważany za niemodny, potrafi uratować życie. Zaskakujący i nieco kontrowersyjny tytuł kampanii ma zachęcić do dyskusji na temat zgubnych skutków braku odblasków.

„Zdecydowaliśmy się na kontynuację działań promujących noszenie odblasków ponieważ samo nałożenie obowiązku ich używania poza obszarem zbudowanym może nie stanowić wystarczającej motywacji. Najważniejsze jest bowiem przekonanie, edukacja i bezpośrednie odwołanie się do naszej wyobraźni jak to jest w przypadku filmu promującego kampanię. Przyjęliśmy nieco przerysowaną formę przekazu by wykorzystując pewną dwuznaczność wyrażenia „trafić na pomnik” - zmusić widza do refleksji. Wierzymy, że nasza akcja zaowocuje bardziej racjonalnym i bezpiecznym zachowaniem na naszych drogach” – komentuje Zofia Kwiatkowska, Rzecznik Prasowy spółki Autostrada Wielkopolska SA.

Źródło: Autostrada Wielkopolska SA

mp/moto.wp.pl

d40afpy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40afpy
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj