Trwa ładowanie...
13-04-2010 11:58

Niszowe AMG

Niszowe AMGŹródło: zdjęcie producenta
d3vxsb8
d3vxsb8

Segment samochodów o aspiracjach sportowych jest w Polsce stale w fazie rozwoju, a dodatkowo AMG jako jedyny ma wzrost zaufania na rynku.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

W roku 2006 sprzedano w Polsce 14 modeli AMG (konkurenci: BMW seria M - 19 sztuk, Audi S&RS - 9 modeli, a Porsche S &Turbo - 195 egzemplarzy). W roku 2007 proporcje te wynosiły: AMG - 32, BMW - 27, Audi - 105, Porsche - 264. Rok później (2008) sprzedaż zakończono wynikiem: AMG - 51, BMW - 32, Audi - 101, Porsche - 130. W dostępnych danych za pierwsze trzy kwartały 2009 ponownie widać wzrost sprzedaży AMG i stagnację u konkurencji. Na rok 2010 założono sprzedaż 100 modeli AMG.

Jednak polityka koncernu nie zakłada promowania modeli AMG. Promowana ma być marka, a nie konkretne modele. Wynika to z faktu, iż samochody AMG nie należą do wersji najtańszych. Kupując nawet najtańszy model Klasa C można jednak dokupić pakiet AMG: fotele przednie sportowe, 17-calowe koła, zawieszenie sportowe i elementy stylizacji AMG. Oczywiście silnik, czy układ hamulcowy będą nadal z "taniej wersji" klasy C, ale i tak efekt wizualny jest piorunujący.

(fot. Bogusław Korzeniowski)
Źródło: (fot. Bogusław Korzeniowski)

Tę politykę firmy, rozszerzania sprzedaży pakietów AMG, potwierdzają także spostrzeżenia na innych rynkach. Okazuje się, że organizowane dla właścicieli AMG specjalistyczne szkolenia niekonieczne muszą odbywać się na torze wyścigowym. Najwyższy poziom szkoleń zakłada wprawdzie możliwość spróbowania sił na torze modelami, które osiągają 300 km/h, ale wielu wybiera spotkania promujące trasy krajoznawcze i spotkania z innymi właścicielami AMG.

d3vxsb8

Mimo świadomości, iż samochody AMG nie będą kołem zamachowym w salonach w Polsce, we wszystkich centrach zakwalifikowanych jako punkty sprzedaży AMG (w Polsce Mercedes ma 36 salonów, a tylko 12 punktów AMG) musi zostać spełniona zasada identyczna jak na całym świecie: dedykowany sprzedawca, minimum jeden samochód demo i eventy AMG w kraju oraz AMG Spirit w Affalterbach. No i muszą oni sprzedać w roku 2010 po minimum 6 modeli AMG (sprzedawać może każdy salon).

Bogusław Korzeniowski

d3vxsb8
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3vxsb8
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj