Trwa ładowanie...
06-09-2013 14:11

Nissan ZEOD RC gotowy do jazdy na torze

Nissan ZEOD RC gotowy do jazdy na torzeŹródło: Materiały prasowe
d2gnty1
d2gnty1

Prace nad pierwszą wersją samochodu wyścigowego Nissan ZEOD RC dobiegają końca. Ten przełomowy samochód, który "zelektryfikuje Le Mans", po raz pierwszy wyjedzie na tor w Wielkiej Brytanii na początku września.

Po zakończeniu prac nad szkieletem pojazdu wykonanym z włókna węglowego, zespół inżynierów Nissana pracował pełną parą w Wielkiej Brytanii, aby ukończyć pierwszą wersję Nissana ZEOD RC i umieścić pod jego maską dwa silniki elektryczne, które początkowo będą napędzać pojazd. Podczas konferencji w ramach projektu "Nissan 360", zorganizowanej w Kalifornii, Hiszpan Lucas Ordoñez został przedstawiony jako oficjalny kierowca testowy w ramach tego programu. Pierwsze jazdy Nissanem ZEOD RC na torze wyścigowym będą odbywać się wyłącznie z wykorzystaniem napędu elektrycznego, a zatem przy zerowej emisji spalin.

W trakcie programu opracowywania elektrycznego samochodu wyścigowego Nissan przetestuje kilka opcji napędu elektrycznego przed przygotowaniem ostatecznej wersji, która weźmie udział w przyszłorocznym 24-wyścigu na torze w Le Mans.

- Opracowanie tylko jednej opcji napędu w ciągu zaledwie dwunastu miesięcy byłoby karkołomnym przedsięwzięciem, staramy się jednak uważnie przeanalizować kilka opcji, aby ocenić, która z nich będzie najlepsza pod kątem startu na torze w Le Mans - powiedział Darren Cox, dyrektor Nissana ds. sportów samochodowych. - Nie chodzi jednak tylko o to, jaka wersja będzie najlepsza do udziału w wyścigu. Pracujemy nad technologiami, które przyspieszą rozwój "cywilnych" samochodów w przyszłości. 24-godzinne Le Mans to najtrudniejszy wyścig wytrzymałościowy świata. Biorąc w nim udział, możemy realnie przyspieszyć opracowywanie niektórych technologii.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

- Naszym celem jest osiągnięcie prędkości 300 km/h podczas jazdy z napędem elektrycznym na torze w Le Mans, choć oczywiście Nissan ZOED RC może jechać szybciej w warunkach ustanawiania rekordu prędkości na lądzie - mówi Ben Bowlby, dyrektor Nissana ds. innowacji w sportach samochodowych. - Na torze Circuit de la Sarthe w Le Mans trzeba mieć odpowiednio zestrojone przełożenia, które umożliwią przejechanie wszystkich zakrętów i szykan. Tutaj nie ma "lotnej mili" z długim rozbiegiem przed wjazdem do strefy pomiaru czasu, tak jak ma to miejsce podczas próby bicia rekordu prędkości na lądzie.

Nowy model wystartuje w ramach projektu ACO "Garage 56", stworzonego specjalnie dla pojazdów wykorzystujących innowacyjne technologie. Nissan podjął współpracę z francuskim producentem opon Michelin, który dostarczy ogumienie dla nowego prototypu. Wcześniej Nissan współpracował z firmą Michelin w ramach programu Nissan DeltaWing.

sj, moto.wp.pl

d2gnty1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gnty1
Więcej tematów