NISSAN X-Trail III
| Lata produkcji | 2014 |
| Dostępne wersje nadwoziowe | suv |
| Silniki | 1,6 dCi (130 KM) |
| Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
| Rozstaw osi (mm) | 2706 |
| Długość (mm) | 4643 |
| Szerokość (mm) | 1820 |
| Wysokość (mm) | 1695 |
| Marki | |
| Model |
X-Trail III jest kolejnym wcieleniem popularnego SUV-a Nissana. Auto zadebiutowało podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2013 r., zaś do salonów trafiło w 2014 r. X-Trail jest "uzbrojony" w szereg premierowych w segmencie technologii, takich jak w pełni diodowe reflektory, pakiet bezpieczeństwa Safety Shield oraz system informacyjno-rozrywkowy NissanConnect nowej generacji. Auto zbudowano na platformie CMF sojuszu Renault-Nissan. Charakteryzuje się on zwiększoną funkcjonalnością dzięki "teatralnemu" układowi foteli, przesuwanemu drugiemu rzędowi siedzeń oraz w pełni zintegrowanemu trzeciemu rzędowi siedzeń. Względem poprzedniej generacji zwiększyły się szerokość, wysokość i rozstaw osi, długość natomiast pozostała taka sama. Pojazd posiada elektroniczny system napędu ALL MODE 4x4i, który pozwala za pomocą okrągłego przełącznika na konsoli środkowej na wybranie trybu z napędem na jedną oś, automatycznego lub blokady ze stałym napędem 4x4. Na wyposażeniu znajduje się również system aktywnej kontroli
jazdy oraz aktywnego hamowania silnikiem. W Stanach Zjednoczonych X-Trail oferowany jest pod nazwą Rogue.