Nissan szczytuje
Nissan Europe odnotował rekordowe wyniki w roku obrachunkowym (01/04/07 – 31/03/08), w którym sprzedał 636 460 pojazdów, czyli o ponad 100 tysięcy (19%) więcej niż w poprzednim roku obrachunkowym. Był to także pierwszy rok znaczącego wzrostu w najnowszej historii Nissan Europe po zawarciu Sojuszu w 1999 r.
W marcu Nissan Europe odnotował także rekordową sprzedaż: 80 236 egzemplarzy, czyli o 42% więcej w stosunku rok do roku. Przy wzroście sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku konsekwentnie utrzymującym się od 12 miesięcy, od początku bieżącego roku firma sprzedała 184 384 pojazdy.
Simon Thomas, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu oraz struktur handlowych w Europie Zachodniej powiedział: „Te znakomite wyniki potwierdzają realizację przyjętej przez Nissana ambitnej strategii zrównoważonego rozwoju w Europie. Sukces modelu Qashqai oraz wzrost sprzedaży w Rosji mimo silnej konkurencji miał zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia takich wyników”.
Warto również wspomnieć, że w marcu 2008 r. łączna sprzedaż kompaktowego modelu Tiida przekroczyła milion egzemplarzy. Próg ten osiągnięto po zaledwie trzech i pół roku obecności modelu Tiida na rynku, od 30 września 2004 r.
Tiida trafiła początkowo na rynek japoński we wrześniu 2004 r., po czym zaczęto wprowadzać go na kolejne rynki zagraniczne, w tym do Chin w 2005 r., a następnie do Ameryki Północnej i Europy odpowiednio w 2006 i 2007 r. Tiida ceniona jest za przestronne i nowoczesne wnętrze, imponujące osiągi i niskie zużycie paliwa, co daje mu przewagę nad innymi pojazdami w tej klasie.
Po odświeżeniu modeli przeznaczonych na rynek japoński 28 stycznia 2008 r. liczba zamówień na samochody Tiida i Tiida Latio przewyższyła docelowe wielkości sprzedaży wyznaczone na pierwsze dwa miesiące po wprowadzeniu na rynek o ponad 250%. Zakładano, że miesięczna sprzedaż obydwu modeli wyniesie 4300 egzemplarzy, a tymczasem klienci zamówili ponad 21 540 samochodów, zaś wysoki poziom sprzedaży wciąż się utrzymuje. Tiida i Tiida Latio ponownie wprowadzono także na rynek chiński po zmianie oferty produktów w listopadzie 2007 r. Średnia sprzedaż w tym kraju utrzymuje się na stabilnym poziomie średnio 12 000 egzemplarzy miesięcznie. W 2006 r. Tiidę uznano w Chinach za „Samochód Roku”, co przyczyniło się do wzmocnienia jego sukcesu i popularności na tamtejszym rynku.
Dla naszego regionu istotnym i wartym podkreślenia faktem jest to, iż europejska premiera Tiidy odbyła się na Międzynarodowych Targach w Bratysławie w ubiegłym roku i została zorganizowana przez Nissan Sales Central & Eastern Europe. Następnie w Polsce, na drogach małopolski dziennikarze z niemal całej europy testowali Tiidę tuż przed jej rynkową premierą.