Nissan Qashqai osiąga magiczną granicę 100 000 sztuk
W ciągu zaledwie 9 miesięcy obecności na europejskim rynku wytwarzany w brytyjskim Sunderland model Nissan Qashqai przekroczył skumulowaną sprzedaż 100 tys. egzemplarzy. Wśród osób „przesiadających” się na samochód japońskiej marki znaczną grupę stanowią kierowcy, którzy wcześniej mieli kompaktowe auto typu hatchback (m.in. Megane lub Astra).
Dotychczasowe trendy rynkowe pokazują, że znaczną grupę osób wybierających Nissana Qashqai stanowią kierowcy, który wcześniej jeździli m.in. modelami Renault Megane i Opel Astra (klasa kompaktowa), Renault Laguna i Toyota Avensis (auta rodzinne), a także Kia Sportage i Hyundai Santa Fe (segment tańszych terenówek).
Średnia liczba egzemplarzy Nissana Qashqai wytwarzanych dziennie w nowoczesnych zakładach Sunderland wynosi 850 egzemplarzy.
Stylizowana na kokpit samolotu kabina Qashqai daje kierowcy wrażenie prowadzenia samochodu sportowego. Z kolei pasażerowie mają odczucie jazdy dopracowanym, komfortowym i przestronnym pojazdem. Muskularna sylwetka, wypukłe nadkola i opadająca linia dachu nadają autu elegancki, a zarazem dynamiczny styl.
Jednym z największych atutów modelu Nissana jest wzorowy poziom bezpieczeństwa, co zostało odnotowane w testach zderzeniowych prestiżowej organizacji Euro NCAP. Każdy egzemplarz Qashqai posiada sześć poduszek powietrznych w standardzie. W przypadku uderzenia z tyłu aktywne zagłówki zamocowane na przednim siedzeniu przesuwają się do przodu w celu zmniejszenia ryzyka urazu kręgosłupa szyjnego spowodowanego szarpnięciem.
Qashqai został wyposażony w elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP) najnowszej generacji, aby utrzymywać samochód na obranym kursie. W przypadku utraty przyczepności na zakręcie, ESP hamuje każde koło z osobna i zwalnia pedał gazu przywracając właściwy tor jazdy. Działanie systemu jest ledwie wyczuwalne, jednak w trudnych warunkach drogowych kierowca z pewnością doceni jego zalety.
Źródła: Samar, Nissan