Nissan NV200: Japoński dostawczak
Nowy NV200 to nowe podejście Nissana do rynku małych furgonów - nowy standard przestronności wnętrza, komfortu i funkcjonalności przy kompaktowych wymiarach nadwozia: 4,4 m długości, 1,86 m wysokości i 1,695 m szerokości.
Mimo wyjściowej ceny - niespełna 42 tys. zł (netto) - furgon w podstawowej odmianie Basic jest wyposażony m.in. w ABS, EBD i pełną przegrodę przedziału bagażowego.W najbogatszej wersji dochodzą zderzaki w kolorze nadwozia, klimatyzacja i radioodtwarzacz CD z gniazdem do podłączenia odtwarzacza MP3, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Zbudowany na zmodernizowanej platformie B Nissana NV200 wyróżnia się wysoką pozycją za kierownicą, dobrą widocznością oraz przepastna przestrzeń ładunkowa o dł. ponad 2 m, pozwalającej zmieścić dwie standardowe europalety. Dzięki niskiej podłodze, znajdującej się 524 mm nad ziemią, kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 4,2 m3, czyli o 25% albo o 1 m3 więcej w porównaniu ze średnią dla konkurencyjnych modeli.
Uzupełnieniem oferty vanów są pięcio- i siedmiomiejscowe Combi, oferujące sporo miejsca na nogi i kolana. Takie uniwersalne wersje mogą zainteresować nabywców samochodów rodzinnych. Wyrazem użyteczności wg producenta jest fakt, że przy rozłożonych siedmiu fotelach do bagażnika zmieszczą się jeszcze dwie duże walizy. Po złożeniu dwóch ostatnich siedzeń znajdzie się miejsce dla pięciu takich walizek.
W zakresie zużycia paliwa i emisji NV200 osiąga niemalże "osobowe" parametry - śr. 5,2 l paliwa na 100 km i 137 g/km w przypadku vana oraz 5,3 l/100 km i 139 g/km w przypadku Combi. Do napędu wszystkich wersji służy turbodiesel 1.5 (85 KM), współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Dobrą elastyczność ma zapewniać maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny już przy 2000 obr./min.
Początkowo NV200 będzie dostarczany na rynek europejski z fabryki Nissana w Shatai (Japonia). Później produkcja zostanie przeniesiona do Barcelony.