Nissan Juke-R: supercrossover
Jeszcze przed rozpoczęciem oficjalnych testów Nissana Juke‑R opublikowano nowe zdjęcia i materiał wideo zawierający pierwsze nagranie dźwięku silnika tego samochodu, czyli jednostki o pojemności 3,8 litra i mocy 480 KM.
Juke-R - najszybszy crossover świata - to unikatowy samochód koncepcyjny, w którym moc, dynamikę i właściwości jezdne flagowego sportowego Nissana GT‑R połączono z odważną stylistyką crossovera Juke. Sylwetka Juke w połączeniu z silnikiem o pojemności 3,8 litra zespołem napędowym i zawieszeniem przeniesionym wprost z modelu GT‑R sprawiają, że Juke‑R jest najbardziej naładowanym testosteronem kompaktowym crossoverem na świecie. Na siłę tego samochodu składają się nie tylko osiągi, ale także odważny wygląd.
Potężne wloty powietrza w przednim zderzaku zapewniają chłodzenie silnika V6 z dwiema turbosprężarkami, a dodatkowe wloty w zagłębieniach maski ułatwiają przewietrzanie jego komory. Nadkola osłaniają 20‑calowe obręcze kół RAYS z kutego aluminium pochodzące z Nissana GT‑R. Pod progami zamontowano mocno wyprofilowane boczne spojlery. Podzielony na dwie części spojler dachowy zwiększa siłę dociskającą supercrossovera do nawierzchni, a z dwóch tłumików z końcówkami o pięciokątnym przekroju wydobywa się niepowtarzalny odgłos pracy silnika GT‑R.
Wnętrze wyposażono w dwa wyścigowe fotele ze sportowymi pasami i klatkę bezpieczeństwa. Samochód ma zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, a kierownica, pedały, tarcze wskaźników i 7-calowy dotykowy wyświetlacz pochodzą z modelu GT‑R.
Juke‑R nie jest modelem przeznaczonym do produkcji seryjnej - to specjalny samochód koncepcyjny, który został dopuszczony do ruchu. Powstaną tylko dwa egzemplarze Juke‑R - po jednym przystosowanym do ruchu lewostronnego i prawostronnego. Pod koniec listopada 2011 przeprowadzone zostaną testy Juke‑R, po których samochód będzie mógł wyjechać na ulice miasta.
sj