Nissan GT-R za 324 900 PLN
Nissan podał ceny i specyfikacje nowego supersamochodu GT-R. Dostawy Nissana GT-R do Europy rozpoczną się w marcu 2009 r., ale już od 2 kwietnia br. wybrani dealerzy – Nissan High Performance Centres – będą przyjmować wstępne zamówienia i zaliczki w wysokości 5000 euro. Od 4 kwietnia klienci będą mogli składać wstępne zamówienia na model GT-R, wpłacając zaliczkę online pod adresem www.gtrnissan.com.
Ceny modelu GT-R otworzy kwota 324 900 PLN za podstawową wersję GT-Ra. Odmiana Premium Edition została wyceniona na 332 500 PLN, zaś za Black Edition przyjdzie zapłacić 340 100 PLN.
Dla entuzjastów samochodu, którzy zgłoszą chęć posiadania GT-R, przygotowano szereg specjalnych imprez i atrakcji, dzięki którym osoby te będą miały okazję obejrzeć samochód z bliska, poznać go i doświadczyć jego osiągów jeszcze przed odbiorem własnego egzemplarza. Więcej szczegółów na temat specjalnych imprez dla przyszłych właścicieli Nissana GT-R zostanie opublikowanych w najbliższych tygodniach.
Ponadto, w całej Europie powołano sieć specjalistycznych stacji dealerskich – Nissan High Performance Centres – których zadaniem jest zapewnienie posiadaczom modelu GT-R najwyższego poziomu specjalistycznej obsługi i opieki posprzedażnej, którą gwarantuje zakup takiego samochodu. Placówki te będą inwestowały w specjalistyczne szkolenia handlowe i techniczne dla personelu, odpowiadające randze samochodu, a także w zaawansowany sprzęt niezbędny do serwisowania i napraw modelu GT-R.
Na Nissan High Performance Centres wytypowano stacje, które podzielają entuzjazm klientów wobec modelu GT-R, a także spełniają rygorystyczne kryteria w zakresie zapewniania zadowolenia klientów, posiadanych zasobów oraz lokalizacji względem potencjalnych klientów. GT-R, jako samochód dla każdego, zawsze i wszędzie, wyposażony jest w zupełnie nowy, budowany ręcznie silnik z serii VR. Jest to jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym doładowaniem, o mocy 480 KM (353 kW) rozwijanej przy 6400 obr/min. i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm dostępnym w zakresie od 3200 do 5200 obr/min.
Moc silnika przekazywana jest na koła za pośrednictwem zupełnie nowej, sterowanej manetkami sekwencyjnej 6-biegowej skrzyni GR6 z podwójnym sprzęgłem, umieszczonej w układzie transaxle i sprzężonej z zaawansowanym napędem na 4 koła. W sekwencyjnej przekładni transaxle zastosowano osobne sprzęgła mokre do biegów nieparzystych (I, III i V) i parzystych (II, IV i VI), które wybierają wstępnie najbliższy wyższy i najbliższy niższy bieg, umożliwiając natychmiastową zmianę przełożenia. Zmiana biegów za pomocą manetek przy kierownicy zajmuje ułamek sekundy.
Potwierdzeniem znakomitych osiągów supersamochodu jest czas przejazdu najbardziej niebezpiecznej pętli toru Nurburgring (Nordschliefe), który przy częściowo mokrej nawierzchni wyniósł 7 minut i 38 sekund, co jest jednym z najlepszych wyników uzyskanych kiedykolwiek przez samochód produkowany seryjnie.