Nieznaczna poprawa wyników sprzedaży Citroena
W 2013 r. Citroen sprzedał na całym świecie niespełna 1,27 mln samochodów. Jest to wynik o 0,1 proc. lepszy niż ten osiągnięty w 2012 r.
Nieznacznie poprawiła się sprzedaż Citroena. Wpływ na to miały przede wszystkim wyniki osiągnięte poza Europą, gdzie zanotowano wzrost o 14 proc. Pozaeuropejska sprzedaż wynosi 41 proc. produkcji, co oznacza skok o 5 punktów procentowych.
Głównym rynkiem zbytu dla Citroena są Chiny, gdzie w 2013 r. trafiło 23 proc. ogólnej sprzedaży. Szczególną popularnością cieszą się produkowane lokalnie modele C4 L i C-Elysee. Poprawienie wyników miało również miejsce w Ameryce Łacińskiej.
Spadki natomiast miały miejsce w Rosji (o 5,4 proc.) i w Europie (o 8,6 proc.). Zmniejszenie popularności Citroenów zanotowano m. in. we Francji (o 5,5 proc.) czy we Włoszech (o 7,6 proc.).
Przedstawiciele marki podkreślają, że nadzieją na poprawienie kondycji francuskiego producenta jest wprowadzenie w 2014 r. na rynek 8 nowych modeli (w tym C4 Cactus, DS 5LS czy inspirowanego prototypem Wild Rubis SUV-a), wzbogacenie gamy silnikowej kolejnych modeli o jednostkę BlueHDi, rozszerzenie gamy silników benzynowych PureTech o turbodoładowany motor e-THP 130 KM jak również włączenie się Citroena do rywaliacji w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.
Źródło: Citroen
ll/moto.wp.pl