Niemiecki rynek samochodowy rośnie, Volkswagen traci
W listopadzie w Niemczech zarejestrowanych zostało 272,4 tys. nowych samochodów osobowych. To o 8,92 proc. więcej niż przed rokiem. Na plusie są praktycznie wszyscy wiodący producenci, z wyjątkiem jednego - Volkswagena. Potentat odczuwa skutki afery spalinowej.
Choć pozycja marki Volkswagen jako lidera rynku jest niepodważalna, to w przedostatnim miesiącu 2015 roku zanotował on spadek o blisko 2 proc. (-1,96 proc., 57,9 tys. aut). Spośród marek niemieckich tylko VW i Porsche (-0,36 proc., 1,9 tys. sztuk) zanotowały gorsze wyniki niż 12 miesięcy temu. To kolejny miesiąc z rzędu, kiedy wyniki VAG są słabsze niż tendencja całego rynku. W październiku VW stracił 1 proc., Skoda 13 proc. a Seat pogorszył swój wynik aż o 16 proc. W tym samym czasie Ford odnotował wzrost o 12 proc., a Opel o ponad 6 proc.
W listopadzie pierwszą "trójkę" najczęściej kupowanych marek uzupełniają poza VW: Mercedes (26,9 tys. sztuk, +13,61 proc.) i Audi (21,7 tys. sztuk, +3,05 proc.). W ciągu 11 miesięcy tego roku w Niemczech zarejestrowano blisko 2,96 mln aut, to wynik o 5,4 proc. lepszy niż w tym samym okresie 2014 r.