Trwa ładowanie...
02-06-2008 16:36

Niemiecki gigant - BMW 3 Touring

Niemiecki gigant - BMW 3 Touring
db2h25i
db2h25i

Kto raz wsiądzie do nowego BMW 3 Touring już nigdy nie będzie chciał z niego wysiadać. Jest w nim wszystko, czego może chcieć każdy nawet najbardziej wymagający kierowca.

Patrząc na nowe BMW serii 3 z nadwoziem Touring trzeba zauważyć, że samochód ten jest obdarzony nie tylko wspaniałym wyglądem, ale także olbrzymim potencjałem. Stojąc poza pojazdem widać długą maskę, przechodzącą w lekko wznoszącą się linię okien, a następnie delikatnie opadającą linię dachu, zakończoną obszernym bagażnikiem. Nowe BMW posiada poza tym idealną linię, ukazującą sportową dynamikę pojazdu. Tak właśnie prezentuje się nowe dziecko niemieckiego konstruktora.

Zaglądając natomiast do środka auta widać typowe dla BMW - doskonałe wykończenie i naprawdę dużo miejsca. Jest to samochód idealny nie tylko dla kierowcy, ale także dla jego pasażerów. Po wejściu do środka każdego pojazdu najpierw spogląda się na kierownicę i deskę rozdzielczą. Te części właśnie robią w BMW najlepsze wrażenie. Deska rozdzielcza jest zaprojektowana tak, żeby kierowca mógł tylko cieszyć się pokonywanymi kilometrami. Jest ona bowiem lekko wygięta w stronę kierowcy, natomiast wszystkie przyciski są łatwo dostępne. Ciekawym rozwiązaniem jest również zamontowanie przycisku start/stop, służącego do wygodnego włączania i wyłączania silnika. Przydatnym i ciekawym dodatkiem do jazdy może być również system nawigacyjny z kontrolerem iDrive i przyciskami ulubionych funkcji. Te systemy pozwalają na sterowanie wieloma funkcjami za pomocą kontrolera, umieszczonego w dogodnym miejscu. Aby jednak w pełni cieszyć się
nowym BMW z nadwoziem Touring, konieczne trzeba zwrócić uwagę na bardzo duży bagażnik o pojemności 460 litrów. Sporą zaletą jest również możliwość złożenia oparcia tylnego siedzenia w stosunku 60:40 w celu uzyskania jeszcze większej ilości miejsca. Przydatna będzie także siatka oddzielająca bagażnik od pozostałej części samochodu.

db2h25i

Wiadomo jednak, że nie tylko wygląd sprawia, że samochód jest atrakcyjny. Równie ważne jest wszystko to, co znajduje się pod maską. Do tej serii przygotowano kilka typów jednostek napędowych. Przykładowo BMW 330i jest wyposażony w układ regulacji skoku zaworów Velvetronic, którego zdaniem jest eliminowanie utraty mocy występującej w silnikach z przepustnicą. Za pomocą takiego rozwiązania silnik pracuje oszczędniej. Z trzech litrów pojemności silnik uzyskuje moc 258 KM, która pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy. Maksymalny moment obrotowy jest uzyskiwany już przy 2500 obr./min., a maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. Można również wyposażyć swoje BMW w sześciocylindrowy silnik wysokoprężny. Technologia Common Rail sprawia ponadto, że silniki te mają wyższą moc przy mniejszym poziomie hałasu i niższym zużyciu paliwa. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery w nowym BMW Touring waha się od 155g/km do 214 g/km. BMW serii 3 zostało wyposażone w sześciobiegową
skrzynie manualną, która umożliwia bardziej sportową jazdę. Oczywiście jest też możliwość zakupu samochodu ze skrzynią automatyczną z funkcją Steptronic. Skrzynia ta jest w stanie dostosować się do indywidualnego stylu jazdy kierowcy i dobierać optymalny bieg w zależności od sytuacji i stylu jazdy. Kolejną zaletą nowego BMW jest perfekcyjnie dostrojony układ jezdny. Jest w tym też zasługa aluminiowej osi przedniej. Oś ta jest lekka, co przyczyna się do oczekiwanej zwinności i komfortu podczas jazdy.

Niemiecki konstruktor jak zwykle zwrócił uwagę na bezpieczeństwo podczas jazdy. Przede wszystkim podróżujących chroni stabilna kabina pasażerska wykonana ze stali o wysokiej sztywności. Zamontowano również napęd na cztery koła xDrive, zapewniający doskonałą trakcję. W wyposażeniu jest także układ dynamicznej kontroli stabilności DSC, zapobiegający utracie stabilności toru jazdy. W samochodzie kierowcę i pasażerów chroni aż 6 poduszek powietrznych. Podsumowując BMW serii 3 Touring posiada system zabezpieczeń, który w teście zderzeniowym NCAP zdobyło maksymalną ilość gwiazdek za ochronę pasażerów.

Adam Cieplak

wydanie internetowe: www.motobiznes.pl

db2h25i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
db2h25i
Więcej tematów