Trwa ładowanie...
21-06-2016 10:47

Niemcy zrezygnują z silników spalinowych? To trochę nierealne

Niemcy zrezygnują z silników spalinowych? To trochę nierealneŹródło: Shutterstock
d1n48ni
d1n48ni

Niemiecki wiceminister gospodarki Rainer Baake zasugerował niedawno, że zakaz rejestracji samochodów z silnikami spalinowymi może wejść w życie w ciągu najbliższych 15 lat. Podchwyciły to europejskie media, wnioskując, że od 2030 r. Niemcy, wzorem Holandii czy Norwegii, mogą wprowadzić takie prawo.

W rzeczywistości żadna z osób reprezentujących tamtejszy przemysł motoryzacyjny lub rząd nie potwierdziła tego typu informacji. Co więcej sam Baake stwierdził, że to po pierwsze tylko jego prywatna opinia, a po drugie dotyczy stopniowego przeobrażenia całego rynku motoryzacyjnego Unii Europejskiej. Co prawda z jego zdaniem zgadza się szereg osób w stosownych ministerstwach, a ambitne plany Niemiec w kwestii proekologicznej motoryzacji będą wymagały poważnych zmian w tym sektorze.

Całe zamieszanie wzięło się natomiast z wypowiedzi podsekretarza ministerstwa środowiska Jochena Flasbartha dla dziennika TAZ.de, który zrozumiał, że według ustaleń paryskiego szczytu klimatycznego, tego typu regulacje będą w UE obligatoryjne. Obaj politycy zresztą aktywnie wspierają ideę zakończenia rejestracji nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2030 r.

Realną przeszkodą w realizacji tego planu jest m.in. obecny układ władz polityczno-gospodarczych w Niemczech, gdzie żadne wiążące decyzje dotyczące sektora motoryzacyjnego nie zostaną podjęte bez wcześniejszej konsultacji z największymi koncernami tej branży.

Sami producenci są już świadomi koniecznych zmian i modyfikacji swoich kierunków ekspansji. Volkswagen właśnie ogłosił, że planuje sprzedać 3 miliony elektrycznych samochodów do 2025 r., a w ciągu dekady chce zostać światowym potentatem w produkcji pojazdów EV. Na razie jednak po drogach Niemiec jeździ 25 tys. samochodów o zerowej emisji spalin i 14,5 miliona diesli. Rząd naszego zachodniego sąsiada aktywnie wspiera sprzedaż aut EV, oferując dopłaty, ale według jego szacunków do 2030 r. będzie tam zarejestrowanych ok 6 milionów aut hybrydowych i EV. W samym tylko 2015 r. tamtejsi klienci kupili ponad 3 miliony samochodów osobowych.

Borys Czyżewski

d1n48ni
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1n48ni
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj