Niemcy zbudują Chevrolet Epica taniej niż Chińczycy
Klaus Franz, szef związkowców Opla, zaproponował dyrekcji koncernu General Motors uruchomienie produkcji nowego modelu Chevrolet Epica w zakładzie Russelsheim przy niższych kosztach niż gdyby projekt ten miano realizować w Chinach. Takie rozwiązanie pozwoliłoby dostarczyć przez niemiecką fabrykę do 30 tys. aut z przeznaczeniem na rynek Zachodniej Europy.Chevrolet Epica nowej generacji mógłby zdaniem Klausa Franza być wytwarzany w Russelsheim tylko po kosztach materiałowych. Samochód ten bazuje na tzw. globalnej platformie Epsilon, którą wybrano już dla modelu Opel Insignia (następca dla Vectry).
Już w bieżącym roku załoga z Russelsheim rozpocznie produkcję aut, które wykorzystują nową platformę General Motors opracowaną dla samochodów klasy średniej. Pierwszą nowością będzie wspomniany już Opel Insignia (koniec lata), który będzie dostępny w wersji hatchback oraz limuzyna. Potem dołączy do niego odmiana kombi oraz Saab 9-3 i 9-5.
Wcześniej planowano również rozpoczęcie w Russelsheim produkcji nowego Saaba 9-3 kabriolet, jednak ponieważ auto to wykorzystuje platformę Delta, miejscem jego montażu będzie prawdopodobnie szwedzkie Trollhattan.
Ta decyzja zdaniem Klausa Franza nie będzie jednak miała wpływu na to, że od roku 2011 niemiecka fabryka zostanie wykorzystana zgodnie z jej maksymalnym przeznaczeniem (275 tys. egzemplarzy rocznie).
Źródło:Samar, Automobilwoche