Trwa ładowanie...
d3ez6ls
11 grudnia 2002, 13:28

Niemcy preferują japońskie samochody!

d3ez6ls
d3ez6ls

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/284/jdpower-corolla.jpg',600,321) ) |
| --- | J.D. Power and Associates ogłosił wyniki badań satysfakcji niemieckich użytkowników samochodów. Spośród 132 modeli 32 marek niekwestionowane zwycięstwo odniosły samochody Toyoty. Wraz ze swoją luksusową marką Lexus, Toyota zwyciężyła w sześciu z siedmiu badanych segmentów rynku. W siódmym zwyciężył Nissan.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/284/jdpower-lexus-is200.jpg',600,359) ) |
| --- | Samochody podzielono na siedem segmentów. Oto zwycięzcy w poszczególnych segmentach:
Toyota Yaris -samochody małe
Toyota Corolla – samochody kompaktowe
Lexus IS 200 – samochody klasy średniej
Nissan Maxima- samochody luksusowe
Toyota Celica – samochody sportowe
Toyota Rav 4 – samochody terenowe
Toyota Picnic – vany

d3ez6ls

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/284/jdpower-maxima.jpg',600,449) ) |
| --- | Badanie dotyczyło satysfakcji użytkowników z posiadanych samochodów. Na ogólną ocenę satysfakcji składały się cztery czynniki: jakość produktu, jego wygląd i funkcjonalność, jakość serwisu oraz koszty użytkowania. W poszczególnych kategoriach zwyciężyły następujące marki:
jakość produktu – Toyota
wygląd i funkcjonalność – BMW
jakość serwisu – Toyota
koszty użytkowania – Daihatsu

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/284/jdpower-celica.jpg',600,343) ) |
| --- | Badania prowadzono na grupie ponad 15 tysięcy użytkowników dwu i trzy letnich samochodów. W zestawieniu całościowej satysfakcji użytkowników wg. marek zwyciężyły kolejno:
Toyota – 831 pkt.
Mazda – 805 pkt.
BMW – 802 pkt.
Honda – 797 pkt.
Porshe – 796 pkt.
Mercedes-Benz uplasował się dopiero na ósmym miejscu, za Daihatsu i Subaru.

d3ez6ls

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/284/jdpower-rav4.jpg',600,460) ) |
| --- | Hermann Reil, wydaca Die Autozeitschrift określił wyniki badań jako interesujące i zaskakujące. Badania J.D. Power and Associates są pierwszymi publicznie rozpowszechnianymi badaniami marketingowymi satysfakcji niemieckich kierowców z posiadanych samochodów. Jedynie BMW spośród niemieckich marek samochodowych uzyskało zadawalające noty. Fakt, że we wszystkich pozostałe niemieckie samochody poniosły sromotną klęskę musi stanowić spore zaskoczenie dla niemieckiej branży motoryzacyjnej.

d3ez6ls
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ez6ls
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj