Trwa ładowanie...
22-03-2010 13:07

Nie wycieraj talerzy w aucie

Nie wycieraj talerzy w aucieŹródło: PAP
d3wmc45
d3wmc45

Prawidłowe ułożenie i praca rąk na kierownicy mają zasadniczy wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przestrzegają przed złymi nawykami, które mogą być bardzo niebezpieczne w skutkach.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

_ Poprzez kierownicę prowadzący bezpośrednio wyczuwa, co się dzieje z przednią osią pojazdu _ - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. - _ Jeśli ułożenie i praca rąk na kierownicy są prawidłowe, kierowca może szybko i skutecznie zareagować w obliczu zagrożenia. _

Dlatego tak ważne jest, aby kierowcy pamiętali o podstawowej zasadzie i zawsze, oprócz chwil przeznaczonych na zmianę biegów, trzymali obie ręce na kierownicy. Porównując kierownicę do tarczy zegara dłonie powinny znajdować się na godzinie dziewiątej i piętnastej.

d3wmc45

Kciuki nie mogą obejmować koła kierownicy, gdyż w momencie wystrzelenia poduszki, może nastąpić ich uszkodzenie. Takie ułożenie dłoni na kierownicy sprawia, że auto prowadzi się stabilniej i pozwala jednocześnie na optymalne działanie poduszki powietrznej w przypadku bezpośredniego zagrożenia. W przypadku, gdy dłonie kierowcy oparte są nieprawidłowo na szczycie kierownicy, głowa opadając na poduszkę wcześniej uderza o ręce, co może stwarzać ryzyko poważnych obrażeń.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

_ Tymczasem u kierowców można zaobserwować szereg niebezpiecznych nawyków. Często prowadzą auto, trzymając kierownicę tylko jedną ręką, a do tego przy skręcaniu wykonują ruch przypominający wycieranie talerzy, czyli zamaszyście manewrują, trzymając otwartą dłoń na kierownicy _ - mówią trenerzy Szkoły Jazdy Renault. - _ Podczas takich manewrów wjechanie nawet w niewielką dziurę może być przyczyną zupełnej utraty kontroli nad samochodem _ - ostrzegają trenerzy.

_ Innym często popełnianym błędem jest chwytanie koła kierownicy od środka. Taki ruch trwa dłużej, niż ten wykonywany po zewnętrznej części koła kierownicy. Ponadto w sytuacji zagrożenia, kiedy należy bardzo szybko zareagować, można odruchowo natrafić na łączenie środka kierownicy z jej zewnętrznym wieńcem, co może skutkować np. wybiciem palca. Jeśli w takiej sytuacji dodatkowo wystrzeli poduszka powietrzna, kierowca może odnieść poważne obrażenia nadgarstka i stawu łokciowego _ - mówią trenerzy.

_ Źródło: _ Szkoła Jazdy Renault

d3wmc45
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3wmc45
Więcej tematów