Nie wiemy, na czym jeździmy
Badania sondażowe OBOP-u pokazują, że Polacy są przekonani o potrzebie zmiany opon na zimowe. Do ich wyboru nie przykładają jednak wagi.
Przeprowadzony wśród właścicieli samochodów sondaż nie pozostawia złudzeń – Polacy cenią opony zimowe. Według danych przedstawionych przez TNS OBOP poprzedniej zimy z takiego ogumienia korzystało aż 79 proc. kierowców. Wśród pozostałych 13 proc. ankietowanych używało opon całorocznych, a 5 proc. letnich. Co jednak najciekawsze, 3 proc. spośród zapytanych nie pamiętało, jakie opony znalazły się na ich felgach.
Podczas ankiety badani byli pytani również o markę opon, których używali. Blisko jedna piąta kierowców zadeklarowało korzystanie z ogumienia z Dębicy. Na drugim miejscu z wynikiem 13 proc. znalazł się Michelin, a na ostatnim stopniu podium stanął Goodyear - 7 proc. Drugi z polskich producentów opon, olsztyński Kormoran, znalazł się na kołach 5 proc. ankietowanych. Takie same wyniki osiągnęły firmy Dunlop i Kleber. Poniżej 5 proc. osiągnęło ogumienie firm Continental, Firestone, Fulda, Bridgestone oraz Pirelli.
Najciekawsze jest jednak to, że aż 23 proc. spośród zapytanych nie była w stanie wymienić producenta używanych przez siebie opon. Oznacza to, że blisko jedna czwarta zmotoryzowanych nie przykłada większej wagi do wyboru ogumienia. Zapewne kupują oni to, co polecają pracownicy serwisu, w którym dokonują zmiany opon. W grupie osób nie pamiętających marki opon jest dwukrotnie więcej kobiet niż mężczyzn.
Źródło: TNS OBOP
tb/