Trwa ładowanie...
04-02-2009 16:37

Nie czekaj na awarię - zrób przegląd samochodu

Nie czekaj na awarię - zrób przegląd samochodu
d3xvvwh
d3xvvwh

Na polskich drogach co 90 minut ginie człowiek, a co 10 minut jedna osoba zostaje ranna. Zły stan techniczny samochodów przyczynia się do wielu wypadków na drogach. Sytuacji tej ma zapobiegać kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu, której pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych i czołowi producenci części samochodowych.

Od wielu lat rynek motoryzacyjny w Polsce powiększa się bardzo dynamicznie, ale świadomość techniczna polskich kierowców jest na znacznie niższym poziomie niż w innych krajach Unii Europejskiej. Dlatego w naszym kraju szczególnie ważne jest kształtowanie wśród kierowców świadomości i nawyku regularnego sprawdzania stanu technicznego pojazdów. Tymczasem niemalże 60% z nich korzysta z usług warsztatów samochodowych dopiero wtedy, kiedy samochód jest już zepsuty.

„Kampania Akademia Bezpiecznego Samochodu stanowi jeden z elementów szeroko zakrojonych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. Z badań wynika, że dla większości kierowców w Polsce podstawową motywacją do wymiany części samochodowych jest bezpieczeństwo własne oraz innych uczestników ruchu drogowego (73,6%). Chcemy zatem wykształcić naturalną potrzebę profilaktycznego sprawdzania stanu technicznego pojazdów przez ich użytkowników. Zeszłoroczna edycja kampanii została odebrana przez kierowców jako przekonująca oraz warta zapamiętania. Wpłynęła pozytywnie na zmianę postawy wobec regularnych przeglądów technicznych. Utwierdziło nas to w przekonaniu, że dalsze działania w tym zakresie są niezbędne” - Alfred Franke, Prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych.

d3xvvwh

Pod hasłem „Nie czekaj na awarię. Dla bezpieczeństwa zrób przegląd.” 25 kwietnia 2007 roku ruszy kolejna edycja kampanii ABS. Akcję rozpocznie konferencja prasowa oraz kongres dla ekspertów i dziennikarzy, poświęcony bezpieczeństwu na drodze.

W czasie kongresu zainicjowana zostanie dyskusja na temat poprawy bezpieczeństwa na drogach oraz sposobów podnoszenia świadomości zagrożeń związanych z niesprawnymi lub zużytymi częściami w pojazdach.

Kampania opierać się będzie na całorocznych działaniach ogólnopolskich z naciskiem na okres wiosny i wczesnej jesieni. W ramach kampanii zaplanowano także m.in. happeningi, panele dyskusyjne w 6 województwach (mazowieckim, małopolskim, dolnośląskim, śląskim, pomorskim i wielkopolskim), kampanię billboardową, oraz specjalną imprezę w Sopocie, w czasie której molo zostanie zaaranżowane na wzór warsztatu samochodowego.

d3xvvwh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3xvvwh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj