New Beetle Cabriolet, ...czyli Garbus bez dachu
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/252/garbus-kabrio-przod.jpg',600,372) ) |
| --- | W pierwszym kwartale 2003 roku na europejskim rynku pojawi się New Beetle Cabriolet. Wolno wątpić, czy stanie się, tak jak jego protoplasta, symbolem nie związanej ze statusem majątkowym radości życia. Nowy beetle, – czyli Garbus jest bardzo drogi, a nowy garbus kabriolet będzie pewnie jeszcze droższy....Ale przyjrzeć się, warto!
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/252/garbus-kabrio-przod2.jpg',600,357) ) |
| --- | Nowy Garbus w wersji bez dachu ma pewne zalety wyróżniające go spośród innych kabrioletów. Ma mianowicie pełnowymiarowe siedzenia tylne. Nie bez znaczenia są także wysuwające się automatycznie w razie wypadku osłony chroniące pasażerów tylnej kanapy przed skutkami dachowania. Tylna szyba jest wykonana ze szkła, co nie jest normą. W połączeniu z możliwością ogrzewania tej tylnej szyby poprawia to znacznie widoczność „do tyłu”, która zwykle w kabrioletach jest znacznie ograniczona po rozłożeniu dachu. Dach składa się elektrycznie, bądź manualnie.
Zadbano o wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo: przednie i boczne poduszki powietrzne, ABS i ESP oraz przystosowane specjalnie do kabrioletów, pochłaniające energię wzmocnienia boczne.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/252/garbus-kabrio-bok.jpg',600,363) ) |
| --- | Pod względem rozwiązań technicznych New Beetle Cabriolet nie szokuje. Dostępny będzie z trzema silnikami benzynowymi i jednym turbodieslem. W zależności od jednostki napędowej, moc maksymalna wynosić będzie od 55 kW / 75 KM do 85 kW / 115 KM. Trzeba powiedzieć, że silniki benzynowe nie są ultranowoczesne, choć specjalnych wad nie mają. Są to raczej jednostki o stosunkowo wysokim momencie obrotowym i niewyśrubowanej mocy maksymalnej. Silniki takie nie predestynują do sportowej jazdy, ale są elastyczne i bardzo trwałe. Turbodiesel Volkswagena jest doskonały. Szkoda tylko, że dla garbusa przeznaczono stosunkowo słabą jednostkę.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/252/garbus-kabrio-tyl.jpg',600,304) ) |
| --- | New Beetle Cabriolet, czyli Garbus nowej generacji, jest z pewnością samochodem dla amatorów, zamożnych amatorów. Jego rozwiązania techniczne mają wszystkie cechy tradycyjnie wiązane z marką Volkswagen: są sprawdzone, trwałe, praktyczne. Ci, którzy chcą się ekscytować parametrami i nowatorstwem technicznym pewnie wybiorą Alfa Romeo Spider, amatorzy komfortu i prestiżu kupią Mercedesa CLK... Ale nie zabraknie pewnie takich, którzy wybiorą New Beetle Cabriolet. Jeździć będą nowoczesnym, bezpiecznym i wygodnym samochodem, a poczują się choć trochę tak, jakby jechali Garbusem. Szkoda, że koncern Volkswagena zdecydował się przeznaczyć nowego garbusa wyłącznie klientom, którzy od czasów Woodstock zdążyli się już wzbogacić.