Nawarecki dla WP: Kubicy należy się uznanie
WP: Dlaczego Citroen nie włączył się do walki o podium w Rajdzie Polski?
Marek Nawarecki: Powody są dwa. Przede wszystkim musieliśmy dokonać wyboru, co do intensywności przygotowań do poszczególnych rajdów. Trochę mniej czasu poświęciliśmy na przygotowania do Rajdu Polski, a przewidujemy więcej pracy przed Rajdem Finlandii. Nie byliśmy na testach w Polsce przed rajdem, więc spodziewaliśmy się, że będzie nam trochę trudniej. Po drugie zabrakło trochę szczęścia. Kriss Meeke miał rolowanie podczas odcinka testowego, co na pewno w jakiś sposób na niego wpłynęło, a druga pozycja startowa ewidentnie nie odpowiadała Madsowi Ostbergowi.
WP: Znajdujemy się na półmetku sezonu. Jakie są cele Citroena na drugą część rywalizacji?
Chcemy utrzymać drugie miejsce w klasyfikacji producentów. Połowa sezonu to bardzo ważny okres. Musimy zrobić bilans tego, co udało nam się zrobić do tej pory. Na początku sezonu cały czas rozwijaliśmy samochód i tak naprawdę dopiero od Rajdu Portugalii mamy do dyspozycji w pełni rozwinięty nowy pakiet. Chcemy w drugiej części sezonu walczyć o zwycięstwa w poszczególnych rajdach i utrzymać się na drugim miejscu wśród producentów.
WP: Kiedy Citroen podejmie decyzję, co do składu kierowców na przyszły rok? Kris Meeke i Mads Ostberg mogą czuć się bezpieczni?
Jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić. Citroen zawsze współpracuje z kierowcami długofalowo. Obecny sezon jest drugim rokiem współpracy z Krisem i Madsem. W drugiej części sezonu podsumujemy ich wyniki i pracę. Mads poznał specyfikę naszego samochodu, co zaczyna procentować na niektórych rajdach, a Kris musiał mieć trochę czasu na poznanie tych rajdów, w których jeszcze nie startował.
WP: Jak ocenia pan organizację Rajdu Polski?
Zdecydowanie nie mamy się czego wstydzić. Poziom organizacji był i jest w Polsce bardzo dobry. Zdarzają się oczywiście niedociągnięcia, tak jak nieudane odcinki specjalne na Litwie w ubiegłym roku, czy nieutwardzony park serwisowy dwa lata wcześniej, ale organizatorzy wszystkie problemy sukcesywnie eliminują. Oczywiście cały czas należy poprawiać imprezę, to ciągły proces. Myślę, że Rajd Polski jest na dobrej drodze, aby być jednym z najlepiej ocenianych rund w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata.
WP: W 2013 roku w barwach Citroena jeździł Robert Kubica. Jak pan ocenia, jego postawę w tej edycji Rajdu Polski?
Robert swoim bardzo dobrym tempem i równą jazdą mnie nie zaskoczył. Obserwując karierę i predyspozycje Roberta od dawna wiedziałem, że stać go na pokazanie takiej jazdy, jaką zademonstrował w Polsce. Tym bardziej należy mu się uznanie, ponieważ Rajd Polski jest trudny technicznie. Robert zaprezentował bardzo szybką i równą jazdę. To bardzo obiecujący prognostyk na przyszłość. Otwierają się przed nim nowe możliwości kariery, w co nigdy osobiście nie wątpiłem.
WP: Przed tym sezonem większość osób widziała Kubicę w Citroenie. Ostatecznie startuje we własnym, prywatnym zespole. Czy Citroen nadal interesuje się Kubicą?
Temat kierowców na przyszłość zawsze jest otwarty. Wszystko zależy od tego, jaki poziom Robert będzie prezentował w momencie, w którym będziemy tworzyć założenia na kolejne sezony. Obecnie współpracujemy z zawodnikami, z których jesteśmy zadowoleni.
Rozmawiał Maciej Rowiński
Obserwuj @maciej_rowinski